Ik leerde met Unpacking mij voor te bereiden op het samenwonen
Achtergrond

Ik leerde met Unpacking mij voor te bereiden op het samenwonen

Verhuizen is een van de meest stressvolle momenten in het leven van een mens. Ik kan het weten, want ik heb het regelmatig gedaan. Opruimen is daarnaast zo’n activiteit waar je eigenlijk nooit echt zin in hebt. Wie had gedacht dat die twee dingen combineren zo'n fijne ervaringen zou opleveren als in de game Unpacking?

De review van Erik legt het al uit: in de game pak je dozen uit zodra het hoofdpersonage net is verhuisd. Erik beschrijft hoe je door de spullen en de woning een beeld krijgt van het hoofdpersonage dat je eigenlijk nooit ziet, maar ik zag ook veel van mijzelf terug.

Zo bleven er maar boeken uit de dozen komen die je moeilijk allemaal in de kasten kwijt kunt. Dan ging ik mij ergeren aan die meid, omdat ze die boeken toch nooit allemaal gaat lezen. Maar toen herinnerde ik mij de dozen vol boeken die ik zelf van huis naar huis sleepte en waar ik nooit wat mee deed. Iedereen heeft die dozen.

Alle schriften met ringbanden die als een slechte magische truc maar uit de dozen bleven komen, deden mij denken aan de rij collegeblokken vol met onleesbare aantekeningen die ik bewaarde, maar die ik eigenlijk alleen nodig had om mijn tentamens goed te maken.

©GMRimport

Samenwonen

Ik speel Unpacking op een bijzonder moment, want ik ga binnenkort samenwonen. Het personage in de game doet dit ook een paar keer en dat geeft de game voor mij een hele andere lading. Dat kan ik alleen uitleggen door een paar kleine spoilers te geven. Stop dus hier met lezen als je echt niets wil weten.

De eerste keer dat het hoofdpersonage gaat samenwonen, doet ze dat bij een man aan wie ik al heel snel een hekel kreeg. Je moet haar spulletjes tussen die van hem proppen en er is niet overal ruimte voor. Uiteindelijk moet je haar diploma maar onder het bed schuiven, want haar vent wil zijn kinderachtige bandposters of gitaar niet van de muur halen.

Dat is leerzaam. Mijn vriend komt bij mij wonen. Mijn huis heb ik zo ingericht dat alles een plekje heeft en nu komen daar allemaal spullen bij. Het is heel belangrijk om daar ruimte voor te creëren en aanpassingen aan het huis te maken, zodat de ander zich ook echt thuis voelt.

Ik heb daarom direct na het uitspelen van de korte game nieuwe planken besteld om de kledingkast uit te breiden, zodat al onze kleding een plekje krijgt. Ik heb daarnaast onder andere ruimte gemaakt voor zijn bureau en een nieuw schoenenkastje moet orde in de chaos van het kleine halletje bij de voordeur scheppen.

©GMRimport

Regenboogsokken

Als het hoofdpersonage later weer gaat samenwonen, komen er plots een hele hoop bh's en slipjes uit de dozen en komen er regenboogsokken tevoorschijn. De geschiedenisboeken zullen zeggen: "het waren vast goede vrienden", maar de oplettende speler weet wel beter.

Mijn vriend en ik passen ook elkaars kleren, waardoor we in theorie alles op een hoop kunnen gooien zoals in Unpacking. Dat biedt in de game een hoop rust, want het maakt niet uit waar je de broeken en shirts hangt en van wie het is. Zover zullen wij door onze individuele smaak waarschijnlijk niet gaan, maar die directe herkenning was heel erg fijn.

Uiteindelijk valt de game pas echt op zijn plaats als het duo gezamenlijk verhuist naar een nieuw huis. Pas dan wordt elk item van beide dames los uitgepakt en een plekje gegeven. Ik hoop dat dit uiteindelijk ook in onze toekomst ligt. Met minstens zoveel planten, maar dan wel zonder kinderkamer.

Elke zaterdag verschijnt er een column op Gamer.nl die (meestal) ingaat op actuele gebeurtenissen. Lees ook:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'
Nieuws

Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'

Het gaat wederom om een rpg of game met rpg-elementen

De bij Bioware vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur Corine Busche heeft laten weten dat ze een aanbod kreeg om ergens anders te werken "die ze niet kon weigeren".

Dat heeft ze in een statement aan Eurogamer laten weten. Ze vertelde daarbij dat het om een game gaat die binnen het rpg-genre valt, maar meer details gaf ze nog niet.

Busche laat daarbij weten dat ze "heeft gedaan wat ze wilde doen bij Bioware. Ik wilde er gaan werken om de koers te corrigeren. Ik hou van Dragon Age en van Bioware, dus de kans om er een goede singleplayer-rpg van te maken was de kans van mijn leven."

Afgelopen week kwam al naar buiten dat Busche vertrekt bij Bioware. Ze ging in februari 2022 aan de slag als regisseur van de vorig jaar uitgekomen Dragon Age-game. Samen met creative director John Epler overzag ze de laatste ontwikkeljaren van de game. Het spel was zo goed als een decennium lang in ontwikkeling en de ontwikkeling is meermaals opnieuw begonnen. Voor haar werk aan The Veilguard heeft ze achttien jaar bij Electronic Arts gewerkt aan De Sims. Het is niet bekend wat Busche hierna gaat doen.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Het is Bioware weer gelukt: een groep personages maken waar we voor door het vuur zouden gaan. Het hoofdverhaal is ongeïnspireerd en de flitsende gevechten worden na tientallen uren wat sleets, maar onze liefde voor de Veilguard blijft overeind."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Genshin Impact-maker ontvangt miljoenenboete vanwege lootboxes
Nieuws

Genshin Impact-maker ontvangt miljoenenboete vanwege lootboxes

Ook moet de game worden aangepast om jeugdige spelers te beschermen

Cognosphere, de ontwikkelaar van de free-to-play-game Genshin Impact, moet 20 miljoen dollar betalen en aanpassen hoe het lootboxes verkoopt in de game. Dit naar aanleiding van een aanklacht van de Amerikaanse Federal Trade Commission.

Het bedrijf, dat in de Verenigde Staten onder de naam HoYoverse bekendstaat, schikte met de FTC, waarbij bovenstaande straffen onder het oordeel vallen. De FTC claimt dat Genshin Impact de echte kosten van in-game transacties probeert te verbergen en dat het niet duidelijk is hoeveel kans spelers hebben om zeldzame items uit deze lootboxes te halen.

Naast de boete van 20 miljoen dollar moet Cognosphere er voor zorgen dat spelers onder de 16 jaar zonder toestemming van ouders geen lootboxes meer kunnen kopen in de game. Daarbij zou het bedrijf ook persoonsgegevens van jeugdige spelers hebben verzameld, waar het ook mee moet stoppen. Daarbij moet alle verzamelde data van spelers van 13 jaar of jonger worden gewist.

Cognosphere geeft aan (via VGC) het niet eens te zijn met de meeste beschuldigingen van de FTC, maar toch te schikken "omdat we onze fans vertrouwen en transparant willen zijn naar onze spelers." Het bedrijf is van plan om een nieuwe leeftijdscontrole voor spelers in te bouwen, zodat kinderen onder de 16 geen lootboxes meer kunnen kopen zonder toestemming van hun ouders.

Daarnaast gaat de game meer duidelijkheid geven over de virtuele munteenheid in het spel en de beloningen die Amerikaanse spelers kunnen vrijspelen. Deze wijzigingen moeten gedurende de komende maanden worden doorgevoerd - in ieder geval in de VS, waar de aanklacht plaatsvond.

Genshin Impact verscheen in 2020 voor PlayStation 4, pc, Android en iOS en later ook voor PlayStation 5 en Xbox-consoles. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen. Het is een van de populairste free-to-play-games die er bestaat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!