De Logitech G335 gaming headset is een kleurrijke budgetoptie met een matige klank
Reviews

De Logitech G335 gaming headset is een kleurrijke budgetoptie met een matige klank

De nieuwe G-serie headset van Logitech, de G335, is onderdeel van de Color Collection. Deze collectie bestaat niet alleen uit gaming headsets, maar ook uit muizen, toetsenborden en andere gamehardware. Als gemene deler zijn ze allemaal verkrijgbaar in meerdere hippe kleuren.

Logitech G335 €60,-

Verbinding: Minijack

Compatibiliteit: Ieder platform met een minijackingang

RGB-features: Nee

De G335 kun je voor 60 euro bijvoorbeeld aanschaffen in het mintgroen, wit en zwart. Bij alle verschillende kleurmodellen kan daarnaast de gekleurde, stoffen hoofdband vervangen worden. Zo kun je de G335 volledig personaliseren.

Bekabeling met een onvergeeflijk probleem

De G335 is een echt instapmodel. Dat zie je niet alleen aan de schappelijke prijs, ook qua verbindingsmogelijkheden en knopcontrole op de oorschelpen houdt de G335 het simpel. Aan de linkeroorschelp zit een anderhalf meter lange minijackkabel en er wordt een verloop meegeleverd voor het aansluiten op Windows desktop pc’s. De kabel is behoorlijk dun, soepel en bekleed met stroef plastic. Dat zorgt ervoor dat de kabel regelmatig in de knoop raakt en vervolgens lastig uit de knoop te halen valt.

©GMRimport

Bouwkwaliteit en microfoon

De bouwkwaliteit van de rest van de headset is gelukkig wat beter op orde. Het harde plastic van zowel de oorschelpen als hoofdband voelt stevig aan en is, bij ons testmodel, mooi matzwart. Er is geen verstelmechaniek voor de oorschelpen; in plaats daarvan balanceert de G335 op je hoofd middels een elastieken band. We kennen dit systeem natuurlijk ook van SteelSeries-headsets en bij de G335 is het eveneens zeer comfortabel. Je kunt deze band - Logitech noemt het een strap - ook vervangen. In de online winkel van Logitech is er een breed assortiment straps verkrijgbaar in alle kleuren van de regenboog.

Het verstellen van de hoogte van de headset kent vanwege dit systeem maar twee mogelijkheden. Desalniettemin zit de headset erg aangenaam. Dat komt ook doordat de oorkussens erg zacht zijn en behoorlijk ruim opgezet. De bekleding is daarnaast volledig gemaakt van een ademende stof en de headset is extreem lichtgewicht. In combinatie met een niet al te stevige klemdruk en de elastieken hoofdband, zorgt dat ervoor dat je de G335 gemakkelijk een aantal uur achter elkaar op kunt houden.

Om de headset compleet te maken vind op de linker oorschelp een volumewiel en een flip-to-mute microfoon die niet los te koppelen is. Er is geen microfoon monitoring of balansknop voor het game- en chatgeluid aanwezig; de microfoon staat simpelweg aan of uit. De microfoon klinkt behoorlijk nasaal en geknepen en er is totaal geen laagfrequente informatie te horen. Anderen horen je dan ook redelijk schel.

©GMRimport

De klank

Wat direct opvalt bij het beluisteren van muziek, is dat de G355 behoorlijk onrustig klinkt. Het voelt alsof de individuele elementen van een nummer over elkaar heen vallen en allemaal tegelijk je aandacht willen grijpen. Die drukkende luisterervaring zorgt voor een troebele weergave en maakt dat je ongelofelijk snel vermoeid wordt door deze headset. Ook de weergave van laagfrequente informatie valt tegen. Niet alleen is het iets te dun, de klank is troebel en de lokalisatie vrijwel niet bestaand. De positie van het midden- en tophoog is gelukkig wel iets beter aan te wijzen, maar de klank hiervan is dan weer behoorlijk overdreven en geknepen.

Dat maakt de G335 absoluut niet geschikt voor muziek. Tijdens het gamen zijn deze verschillende eigenschappen iets minder problematisch, maar dat wil niet zeggen dat dit direct een uitstekende gaming headset is. In-game kun je de ervaring echter prima rijmen met de prijs van 60 euro. Het laag valt ook hier iets te dun uit, maar de overdreven nadruk op het midden- en tophoog zorgt bij snelle shooters voor een behoorlijke nadruk op de actie. De lokalisatie is oké, maar vaak net niet goed genoeg om binnen luttele milliseconden beslissingen op leven en dood te maken.

©GMRimport

Concluderend

De Logitech G335 is een instapmodel voor gamers die graag een eenvoudige headset willen en veel waarde hechten aan de uitstraling en aanpasbaarheid daarvan. Toch kent de G335 voornamelijk een hoop minpunten. De klank is niet geweldig en de kabel raakt vaak in de knoop en is vervolgens lastig uit de knoop te halen. De extra focus op uitstraling van deze headset compenseert dit niet en voor de 60 euro die je neertelt om de G335 in huis te halen, zijn er betere opties beschikbaar, al zien die er wel minder mooi uit.

Conclusie

De marketing van de G335 geeft voornamelijk aandacht aan de verschillende kleuren waarin de headset beschikbaar is. Niet geheel onverwachts zijn er voor de 60 euro die je moet neertellen om de G335 in huis te halen betere opties beschikbaar, al zien die er wel minder mooi uit.

Plus- en minpunten
  • Erg comfortabel
  • Kabel vaak in de knoop, Klank niet geweldig

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saoedi-Arabië zou dlc voor Assassin's Creed Shadows bekostigen
Nieuws

Saoedi-Arabië zou dlc voor Assassin's Creed Shadows bekostigen

Savvy Games Group zou een vinger in de pap hebben

Ubisoft zou werken aan downloadbare content voor Assassin's Creed Shadows die deels door het uit Saoedi-Arabië afkomstige Savvy Games Group wordt bekostigd.

Dat meldt de Franse uitgave Les Echos (via VGC). Na een meeting tussen Ubisoft-CEO Yves Guillemot en Savvy Games Group zou zijn besloten om groen licht te geven aan de dlc. Er zijn verder geen details over de inhoud van de dlc of wanneer deze moet verschijnen.

De geruchten over de dlc zijn opvallend. Niet alleen omdat Ubisoft in eerste instantie geen plannen had voor betaalde dlc voor de game, maar ook omdat Savvy Games Group controversieel is in het Westen. Savvy Games Group is een divisie van het Public Investment Fund van Saoedi-Arabië, dat in het leven is geroepen om Saoedi-Arabië minder afhankelijk van winst gebaseerd op olie te maken.

De controverse is er vanwege de problemen in het land omtrent menselijke rechten. Een deel van de winst die bedrijven maken wanneer ze samenwerken met het Public Investment Fund gaat immers naar het land. Overigens is Ubisoft niet de enige die nu banden lijkt te hebben met het PIF; de organisatie heeft geïnvesteerd in bedrijven als Nintendo, Electronic Arts, Take-Two, Activision en Capcom.

Overigens komt er wel sowieso een gratis uitbreiding voor Assassin's Creed Shadows beschikbaar voor iedereen die de game reserveert. De uitbreiding heeft Claws of Awaji en bevat meer dan tien uur aan extra content. Vorige week is er een trailer van de dlc uitgekomen.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation Productions werkt aan reboot van Resident Evil-films
Nieuws

PlayStation Productions werkt aan reboot van Resident Evil-films

Onder andere Netflix en Warner Bros. zouden interesse hebben

PlayStation Productions heeft een nieuwe Resident Evil-film in productie. Het betreft een reboot en staat dus los van eerder verschenen Resident Evil-films.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Zach Cregger, de acteur en regisseur achter de in 2022 verschenen horrorfilm Barbarian, zou de regie en het schrijven van het script op zich nemen. Shay Hatten, die eerder aan Zack Snyders Army of the Dead en John Wick 4 heeft gewerkt, zou meehelpen met het schrijfwerk.

PlayStation Productions - een in 2019 door Sony Interactive Entertainment opgerichte tak van het bedrijf dat zich richt op verfilmingen van gamefranchises - zou de handen ineenslaan met Constantin Film, dat sinds de jaren negentig de rechten op Resident Evil-verfilmingen in handen heeft. Vier verschillende studio's zouden op dit moment bieden op de rechten om de film uit te geven, waaronder Netflix en Warner Bros.

Tussen 2002 en 2016 zijn zes Resident Evil-films uitgekomen met MIlla Jovovich in de hoofdrol. In 2021 kwam er al een rebootfilm uit genaamd Resident Evil: Welcome to Raccoon City. Ook kwam er een live-action-serie uit op Netflix, maar die werd na één seizoen al geannuleerd.

De horrorfranchise van Capcom gaat al sinds de jaren negentig mee en is - onder andere dankzij diverse positief ontvangen remakes - populairder dan ooit. Onlangs bleek nog dat de remake van het vierde deel meer dan negen miljoen keer is verkocht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!