Webwinkels kunnen via PostNL minder pakketten versturen
Webwinkels kunnen op dit moment minder pakketten versturen via PostNL.
Dat heeft directeur Pakketten van het bedrijf, Liesbeth Kaashoek, gemeld aan NU.nl. Naast dat webwinkels minder pakketten kunnen versturen, kunnen kleine zakelijke klanten ook minder aanleveren. Consumenten wordt ook opgeroepen hun pakketten die ze willen retourneren vast te houden tot 7 januari. Logischerwijs kan dit ook invloed hebben op webwinkels die games en consoles naar consumenten versturen.
De nieuwe regeling is ingegaan omdat PostNL de enorme drukte qua verzonden pakketten niet bij kan nemen. Zeker sinds de niet-essentiële winkels zijn gesloten, wordt er nog meer online besteld. Volgens Kaashoek worden er al zo'n 1,7 miljoen pakketten per dag in Nederland bezorgd, wat het maximaal haalbare zou zijn. "Ten opzichte van begin dit jaar is de capaciteit met 90 procent verhoogd."
Kaashoek: "We vragen consumenten die bestellingen willen terugsturen, dat niet te doen tot 7 januari. We zijn in gesprek met de webwinkels over het verlengen van de retourtermijn. Een aantal heeft dat al gedaan." Mensen hebben bij webwinkel bol.com bijvoorbeeld zestig dagen om hun pakket terug te sturen.