Star Wars: Rogue Squadron-film is niet gebaseerd op de games
Gamer.nl
Reviews

Star Wars: Rogue Squadron-film is niet gebaseerd op de games

De vorige week aangekondigde Star Wars: Rogue Squadron-film is niet gebaseerd op de gamereeks.

Dat meldt Patty Jenkins, de regisseur van de aankomende film, aan IGN. "We doen iets origineels dat wel veel is beïnvloed door de games en de boeken. Er wordt veel begrepen en erkend van de grootsheid van die dingen. Maar het is een origineel verhaal en ik heb enorm veel zin om het te maken."

Rogue Squadron verscheen in 1998 op pc en Nintendo 64. De game werd ontwikkeld door Factor 5 in samenwerking met LucasArts en kreeg twee vervolgen. In de game besturen spelers Luke Skywalker als commandant van een groep elite X-wing-piloten, de Rogue Squadron.

De Rogue Squadron-film werd vorige week aangekondigd tijdens Disney's Investor Day 2020 en moet in december 2023 uitkomen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bloodborne-producent opent nieuwe ontwikkelaar Sirius Studio
Gamer.nl
Nieuws

Bloodborne-producent opent nieuwe ontwikkelaar Sirius Studio

Het eerste spel zou wel eens een vr-game kunnen worden

Een van de oprichters van de nieuwe in Tokio gesitueerde ontwikkelaar Sirius Studio is Teruyuki Toriyama, een van de producenten achter Bloodborne.

Toriyama werkte voorheen bij SIE Japan Studio aan games als Bloodborne, Soul Sacrifice en Astro Bot: Rescue Mission. Nadat hij de inmiddels opgeheven ontwikkelaar in 2020 verliet, ging hij aan de slag bij de Japanse ontwikkelaar Thirdverse, waar hij samenwerkte met Tomohiro Suzuki en Hideki Irie. Dit drietal runt nu het nieuwe Sirius Studio.

De nieuwe ontwikkelaar is onderdeel van GZ Group, dat zich vooral op vr- en ar-games richt. Sirius gaat vooral grotere console- en pc-games ontwikkelen. Waar Thirdverse een nieuwe focus op casual games kreeg, wil het drietal met Sirius Studios weer hoogstaande, grootschalige games maken.

Hoewel er nog nauwelijks details bekend zijn, lijkt het er wel op dat het eerste spel van de studio een virtualrealitygame wordt. De game moet namelijk internationaal uitkomen, aangezien "tachtig procent van de vr-markt zich in Engelstalige landen bevindt".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PS5-versie Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnt in mei
Gamer.nl
Nieuws

PS5-versie Age of Empires 2: Definitive Edition verschijnt in mei

The Three Kingdoms-dlc arriveert op dezelfde dag

Op 6 mei komt real-time strategiegame Age of Empires 2: Definitive Edition uit voor PlayStation 5.

Begin dit jaar werd de komst van Age of Empires 2: Definitive Edition naar PS5 al aangekondigd samen met Age of Mythology: Retold voor PS5, die inmiddels al uit is. De definitieve editie van Age of Empires 2 volgt op 6 mei, zo is onlangs bekendgemaakt.

De premium editie van de PS5-versie bevat alle eerder uitgekomen dlc en geeft vijf dagen eerder toegang, terwijl de basiseditie alleen de missie 'The Mountain Royals' bevat als mensen reserveren.

Op dezelfde dag komt ook nieuwe dlc voor alle versies van de game uit, genaamd The Three Kingdoms. Deze uitbreiding bevat drie nieuwe campagnes, gericht op de drie koninkrijken uit Romance of the Three Kingdoms en hun oprichters. De dlc gaat 20 euro kosten, al is hij nu met korting te koop op Steam. De dlc maakt ook onderdeel uit van de Premium PS5-editie.

Age of Empires 2: Definitive Edition verscheen in 2019 voor pc en in 2023 op Xbox-consoles. Alle content uit de oorspronkelijke game wordt meegenomen in deze definitieve editie, waaronder 83 maps, 42 verschillende samenlevingen en 34 campagnes voor de singleplayer.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!