Razer en Qualcomm werken samen aan next-gen handheld
Reviews

Razer en Qualcomm werken samen aan next-gen handheld

Uit gelekte presentatieslides blijkt dat Razer en Qualcomm mogelijk samen een 'next-gen' mobiele handheld in de maak hebben.

Het Qualcomm-Razer-apparaatje is nog niet officieel onthuld, maar het gelekte beeldmateriaal spreekt al uitgebreid over specificaties en de verdere visie voor de draagbare console. Vooralsnog lijkt het wel te gaan om een Developer Kit; niet zozeer het daadwerkelijke marktproduct.

Onder de genoemde specificaties valt uiteraard de SoC, welke Qualcomm aan zal leveren. Het betreft de Snapdragon G3 Gen1-cpu, welke circa 20 tot 30 procent sneller moet werken dan Qualcomms huidige vlaggenschip. De chip wordt gefabriceerd op een 4nm procedé, met daarop een Adreno-gpu van de vierde generatie.

©GMRimport

©GMRimport

De slides spreken daarnaast ook over een oled-scherm met 120 hertz beeldverversing en hdr-mogelijkheden. Daarnaast zou de ingebouwde 8k-camera, welke aan de voorzijde prijkt, "altijd aan" staan. De Snapdragon Sight-functies van Qualcomm voegen daar 18-bit RAW-data, uitgebreide bokeh-effecten en andere foefjes aan toe. De optica wordt mogelijk door Leica aangeleverd.

Naast de camera lijkt de handheld op meer fronten een traditionele smartphone na te bootsen. Tussen de technische specificaties zweven ook termen als 5G-connectiviteit en 'FastConnect' voor Wi-Fi 6E-compatibiliteit. De handheld zou naast native games vooral inspelen op de mogelijkheid voor gamestreaming, zoals die van de Xbox of Google Stadia. 

©GMRimport

Wegens het grotere ontwerp — de controllerachtige flanken lijken vast te zitten aan het geheel — is ook de accu een noemenswaardig stuk groter dan menig smartphone. Met 6.000 mAh moet de handheld toch een stuk langer meegaan. Een usb-c-aansluiting zou volstaan voor laadsessies, maar kan ook gebruikt worden als DisplayPort-uitgang of het aansluiten van extra accessoires. 

Zowel Razer als Qualcomm hebben nog geen officieel woord gerept over het mogelijk bestaan van hun samenwerking. Vermoedelijk valt verdere informatie, naast de slides zelf, nog onder strakke embargo's. Zodra die vervallen, horen we ongetwijfeld meer over de opmerkelijke smartphone-handheld...

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error