Hoe is Super Mario Maker 2 anders dan zijn voorganger? - Gameplay Update
Gamer.nl
Reviews

Hoe is Super Mario Maker 2 anders dan zijn voorganger? - Gameplay Update

Nintendo komt volgende maand met Super Mario Maker 2 voor de Switch. We gingen alvast een de slag met de game en bespreken de Story-modus, hoe je levels bouwt met een controller, de chaos van multiplayer, de nieuwe stijl geïnspireerd door Super Mario 3D World en nog veel meer!

Natuurlijk kunnen spelers net als in de eerste Mario Maker ook hun eigen levels maken en - met een Nintendo Switch Online-abonnement - deze online delen met andere spelers.Zoals in de eerste Mario Maker, kan de stijl van diverse Mario-games gebruikt worden, namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World en New Super Mario Bros. Daarnaast is het in dit tweede deel mogelijk om de stijl van Super Mario 3D World te gebruiken. Hierin is het onder andere mogelijk om als Cat Mario te spelen en doorzichtige pijpen te plaatsen. Er zijn nu ook levelthema's gebaseerd op de woestijn, sneeuw, bos en lucht om uit te kiezen. Verder kunnen spelers nu bepalen hoe hoog het water in levels staat of het waterniveau zelfs gedurende een level laten stijgen en dalen. Ook kunnen levels zich nu 's nachts afspelen.

Verder bevat Super Mario Maker 2 allerlei nieuwe items en mogelijkheden. De boze zon die spelers achtervolgt is nu te gebruiken, er zijn schakelaars die invloed hebben op blokken en bewegende platforms in levels, er zijn grijparmen om aan vast te houden, nieuwe geluidseffecten en tevens nieuwe vijanden zoals Banzai Bills en Boom Booms. Koji Kondi heeft daarbij nieuwe muziek gecomponeerd.

Benieuwd naar onze eerste ervaringen? Bekijk dan de Gameplay Update hieronder.

Watch on YouTube

Super Mario Maker 2 komt op 28 juni uit op de Switch.

Kijk ook vorige Gameplay Updates:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!