Hoe is Super Mario Maker 2 anders dan zijn voorganger? - Gameplay Update
Nintendo komt volgende maand met Super Mario Maker 2 voor de Switch. We gingen alvast een de slag met de game en bespreken de Story-modus, hoe je levels bouwt met een controller, de chaos van multiplayer, de nieuwe stijl geïnspireerd door Super Mario 3D World en nog veel meer!
Natuurlijk kunnen spelers net als in de eerste Mario Maker ook hun eigen levels maken en - met een Nintendo Switch Online-abonnement - deze online delen met andere spelers.Zoals in de eerste Mario Maker, kan de stijl van diverse Mario-games gebruikt worden, namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World en New Super Mario Bros. Daarnaast is het in dit tweede deel mogelijk om de stijl van Super Mario 3D World te gebruiken. Hierin is het onder andere mogelijk om als Cat Mario te spelen en doorzichtige pijpen te plaatsen. Er zijn nu ook levelthema's gebaseerd op de woestijn, sneeuw, bos en lucht om uit te kiezen. Verder kunnen spelers nu bepalen hoe hoog het water in levels staat of het waterniveau zelfs gedurende een level laten stijgen en dalen. Ook kunnen levels zich nu 's nachts afspelen.
Verder bevat Super Mario Maker 2 allerlei nieuwe items en mogelijkheden. De boze zon die spelers achtervolgt is nu te gebruiken, er zijn schakelaars die invloed hebben op blokken en bewegende platforms in levels, er zijn grijparmen om aan vast te houden, nieuwe geluidseffecten en tevens nieuwe vijanden zoals Banzai Bills en Boom Booms. Koji Kondi heeft daarbij nieuwe muziek gecomponeerd.
Benieuwd naar onze eerste ervaringen? Bekijk dan de Gameplay Update hieronder.
Super Mario Maker 2 komt op 28 juni uit op de Switch.
Kijk ook vorige Gameplay Updates: