Evercade EXP-handheld komt met 18 ingebakken Capcom-games
Reviews

Evercade EXP-handheld komt met 18 ingebakken Capcom-games

De Evercade EXP heeft een samenwerking met Capcom op zak; 18 klassieke Capcom-games worden ingebakken op de retro-handheld.

De EXP-handheld wordt primair van games voorzien via Evercade's eigen cartridges, reeds bestaande uit een bibliotheek van meer dan 380 heruitgaves van (meestal gebundelde) retro-games. Afgelopen week maakte Evercade bekend dat Capcom, een geheel nieuwe partner, zeker 18 klassieke titels uit de catalogus alvast inbakt op de EXP.

Watch on YouTube

De volgende Capcom-games zullen direct vanaf de Evercade EXP speelbaar gesteld worden:

  • 1942 (Arcade-versie)

  • 1943 (Arcade-versie)

  • 1944 : The Loop Master (Arcade-versie)

  • Bionic Commando™ (Arcade-versie)

  • Captain Commando™ (Arcade-versie)

  • Commando™ (Arcade-versie)

  • Final Fight™ (Arcade-versie)

  • Forgotten Worlds™ (Arcade-versie)

  • Ghouls ‘n Ghosts™ (Arcade-versie)

  • Legendary Wings™ (Arcade-versie)

  • MERCS (Arcade-versie)

  • Street Fighter II’: Hyper Fighting (Arcade-versie)

  • Strider (Arcade-versie)

  • Vulgus™ (Arcade-versie)

  • Mega Man (8-bit)

  • Mega Man 2 (8-bit)

  • Mega Man X (16-bit)

  • Breath of Fire (16-bit)

Per blogpost verzekert Evercade dat de games "built-in" zijn. Fysieke cartridges of downloads zijn niet nodig om de games te kunnen bereiken, ze staan al startklaar op het 4 GB interne flashgeheugen. 

De 18 inbegrepen Capcom-games voegen zich bij 6 andere titels die direct inbegrepen worden met de EXP; met de handheld wordt ook Evercade's IREM Arcade 1-bundel geleverd, nota bene wel in cartridge-vorm.

©GMRimport

Evercade's EXP kenmerkt zichzelf als een draagbare retro-console, op een 3.000 mAh accu en laadbaar over usb-c. In combinatie met het 800 bij 480 pixels ips-beeldscherm moet de handheld daarmee 4 tot 5 uur aan draadloze nostalgie opleveren. 

Als extra luxe heeft de EXP een speciale 'TATE-modus' om verticaal gespeelde spellen tegemoet te komen; daarvoor zijn twee extra A- en B-toetsen inbegrepen. Daarnaast is de handheld ook uit te versterken; via een mini-hdmi-poort kunnen gamers optioneel een 720p-signaal uit de Evercade EXP halen. Van een officieel dock is bij Evercade (vooralsnog) geen sprake. 

De Evercade EXP moet aanstaande 24 november officieel verschepen, al blijken er in de Benelux nog geen retailers voor voorverkoop aangesloten — een richtprijs in euro's blijft daardoor uit. Op het Amerikaanse Best Buy worden pre-orders voor de EXP-handheld al aangeboden, voor 149,99 dollar per stuk.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error