Vierde golf aan dlc-banen voor Mario Kart 8 Deluxe onthuld
Nieuws

Vierde golf aan dlc-banen voor Mario Kart 8 Deluxe onthuld

Nintendo heeft uitbreidingsset vier voor de Booster Course Pass van Mario Kart 8 Deluxe onthuld.

De vierde golf aan acht tracks moet ergens in de lente uitkomen, al is een precieze releasedatum nog niet bekend. In de eerste beelden is te zien dat er een compleet nieuw parcours in het pakket zit, genaamd Yoshi's Island. Daarnaast is er een nieuw speelbaar personage in de vorm van Birdo.

De Booster Course Pass levert spelers zes sets met elk acht circuits voor Mario Kart 8 Deluxe op. Afgelopen jaar zijn de eerste drie sets uitgekomen en dit jaar volgen er wederom drie. Het gaat in de meeste gevallen om circuits uit eerdere Mario Kart-games, waaronder de mobiele game Mario Kart Tour.

Spelers kunnen voor 24,99 euro de Booster Course Pass kopen zodat ze alle tracks kunnen downloaden zodra ze uitkomen. Mensen die een abonnement op Nintendo Switch Online en het uitbreidingspakket van de service hebben, kunnen zolang ze lid blijven kosteloos de nieuwe tracks spelen. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bright Memory: Infinite verschijnt deze maand voor smartphones
Nieuws

Bright Memory: Infinite verschijnt deze maand voor smartphones

Game kwam eerder al uit op pc en consoles

De eerder op pc en consoles uitgekomen firstpersonshooter Bright Memory: Infinite kan vanaf 17 januari ook gekocht en gespeeld worden via iOS en Android.

Dat heeft FYQD-Studio aangekondigd. De de game verscheen in 2021 op Steam en kwam het jaar daarna ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. De mobiele versie is gebaseerd op de pc-versie van de game en ondersteunt Xbox-controllers en mikken middels de gyroscoop.

Bright Memory: Infinite is ontwikkeld door een Chinese solo-ontwikkelaar en is op zijn beurt weer een nieuwe versie van Bright Memory: Episode 1, dat in 2019 verscheen. De game draait om agente Shelia, die bewapend de strijd aangaat met demonen uit de Chinese mythologie. Hieronder kan een trailer van de mobiele versie worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Overname door Sony gaf Naughty Dog financiële vrijheid'
Nieuws

'Overname door Sony gaf Naughty Dog financiële vrijheid'

De medeoprichter van de studio blikt terug

Volgens een van de medeoprichters van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog ging de studio akkoord met een overname door Sony zodat de studio zich niet meer druk hoefde te maken over ontwikkelbudgetten.

Naughty Dog werd in 2001 overgenomen door Sony voor een onbekend bedrag. Daarvoor had de Amerikaanse ontwikkelaar al met Sony samengewerkt aan de Crash Bandicoot-games. Andy Gavin, een van oprichters van Naughty Dog, legde in een onlangs geplaatste post op LinkedIn uit hoe de overname tot stand kwam.

"In 2000 financierden we zelf nog elk project. De stress die kwam kijken bij het financieren van deze steeds groter wordende budgetten was enorm. Dat gold niet alleen voor ons - het was en is nog steeds een systematisch probleem bij AAA-ontwikkeling. Ontwikkelaars hebben bijna nooit de middelen om hun eigen games te financieren, wat uitgevers erg veel macht geeft."

Gavin vervolgt: "Aan Sony verkocht worden draaide niet alleen om het veiligstellen van een financiële toekomst voor Naughty Dog. Het gaf de studio de middelen om de beste games mogelijk te maken, zonder dat we werden verpletterd door het gewicht van de stijgende kosten en de verlammende angst dat één fout alles zou verknallen."

Wat Gavin betreft was de verkoop de juiste keuze: "AAA-games zijn alleen maar prijziger geworden. De grootste games kosten tegenwoordig 300, 400 of zelfs 500 miljoen dollar om te ontwikkelen. Hadden we het (als zelfstandige studio) gered? Misschien. Maar door overgenomen te worden door de juiste partij kreeg Naughty Dog de stabiliteit die het nodig had om te gedijen en om de games waar we altijd van hebben gedroom te kunnen blijven maken!"

Naughty Dog werd in 1984 opgericht door Gavin en Jason Rubin. De studio werd zoals gezegd vooral bekend dankzij de Crash Bandicoot-games. Daarna ontwikkelde het IP zoals Jak and Daxter, Uncharted en The Last of Us. Eind vorig jaar werd de nieuwe game van de ontwikkelaar onthuld, genaamd Intergalactic: The Heretic Prophet.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!