Alle Star Wars-games die in ontwikkeling zijn
Reviews

Alle Star Wars-games die in ontwikkeling zijn

KotoR, Star Wars Eclipse en meer

Er zijn behoorlijk wat Star Wars-games in ontwikkeling, zo blijkt uit diverse aankondigingen. Hieronder zetten we alle aangekondigde Star Wars-games op een rijtje.

Star Wars: Knights of the Old Republic-remake

De klassieke rpg Knights of the Old Republic is inmiddels al op verschillende systemen verschenen, maar er is ook een volledige remake in de maak. De klassieke rpg van Mass Effect-ontwikkelaar Bioware speelt zich ver voor de gebeurtenissen van de films af.

Bioware is zelf niet betrokken bij de remake, oorspronkelijk was Aspyr, dat Knights of the Old Republic en het vervolg eerder al naar iOS, Android en Mac bracht,  verantwoordelijk. Maar in augustus kwam naar buiten dat Saber Interactive het project heeft overgenomen. Er is nog geen releasedatum bekend van de game. De remake zou uitkomen op PlayStation 5 en pc. 

©GMRimport

Star Wars: Eclipse

Star Wars: Eclipse speelt zich af in het High Republic-tijdperk, ongeveer tweehonderd jaar voor de gebeurtenissen van de Star Wars-films. Toen was de Jedi-orde nog op hun machtigst. Doordat dit tijdperk zich zo ver in het verleden afspeelt, zullen we ook maar weinig personages uit de films herkennen. Het enige filmpersonage dat op dit moment leefde in het Star Wars-universum was Yoda: in het High Republic-tijdperk had hij zelf een Padawan.

De game wordt ontwikkeld door Quantic Dream. Die studio is bekdend van filmische games als Heavy Rain, Beyond: Two Souls en Detroit: Become Human. Zoals we van de studio gewend zijn, richt deze game zich dan ook op het verhaal en kan de speler hier invloedrijke keuzes in maken. Quantic Dream lijkt echter ook iets nieuws te doen, want volgens uitgelekte informatie wordt dit de eerste game van de studio met een open spelwereld.

Star Wars Eclipse moet volgens de studio de belangrijkste elementen uit andere Quantic Dream-games behouden, zoals sterke personages en meerdere speelbare personages. De game bevat mogelijk ook een nieuw ras waar een van de hoofdpersonages ook deel van uitmaakt. 

Watch on YouTube

Een strategiegame van de makers van Xcom

In een fictief universum waar het woordje ‘oorlog’ in letterlijk iedere titel zit, kan een strategiegame natuurlijk niet ontbreken. In samenwerking met Respawn Entertainment gaat de kersverse studio Bit Reactor – opgericht door de ontwikkelaars van de Xcom-games – die strategiegame ontwikkelen. Waar de game over gaat of in welk tijdperk het zich afspeelt is nog niet bekend. 

Een first-person shooter van Respawn Entertainment

Naast Star Wars Jedi 2 en de strategiegame met Bit Reactor, is Respawn Entertainment bezig met nóg een Star Wars-game. Er is nog maar weinig bekend over de game, behalve dat het een first-person shooter wordt. Gelukkig heeft Respawn veel ervaring met dit genre, kijkend naar games als Titanfall 2 en Apex Legends. Hopelijk kan de studio die ervaring gebruiken om een indrukwekkende Star Wars-shooter te maken.

Star Wars: Hunters

In Star Wars: Hunters kunnen spelers meevechten in grote arena’s. De game draait om multiplayergevechten in teams van vier tegen vier, waarin men als verschillende personages kan vechten. De gameis begin dit jaar aangekondigd en wordt free-to-play. Hunters komt uit op Nintendo Switch en mobiele apparaten. In de gameplaytrailer is te zien hoe arenagevechten eruitzien. Star Wars: Hunters werd onlangs uitgesteld naar 2023. 

Watch on YouTube

Een actie-adventuregame van de studio van Amy Hennig

Recentelijk werd officieel aangekondigd dat de studio Skydance New Media aan een actie-adventuregame werkt in het Star Wars-universum. Het lijkt misschien de zoveelste actie-adventuregame die zich afspeelt in het Star Wars-universum, maar deze game heeft een unieke eigenschap: aan het roer staat Amy Hennig, die voorheen bij Naughty Dog de creative director van de Uncharted-games was. Met zo’n reputatie belooft deze Star Wars-game dan ook veel goeds. 

Een openwereldgame van de maker van The Division

Tot slot is er een openwereldgame met een grote focus op het narratief aangekondigd door Ubisoft Massive Entertainment. De game wordt geregisseerd door Julian Gerighty, bekend van The Division 2 en The Crew, en wordt ontwikkeld in Ubisofts eigen Snowdrop Engine. Het bleef lang stil rond deze game, tot dat Massive Entertainment eind 2022 vroeg om speeltesters voor de nieuwe game. Ook refereert een tweet die Ubisoft maakte in begin 2023 naar Star Wars-projecten.

©GMRimport

Hoewel er over veel van de aangekondigde games nog maar weinig bekend is en ook releasedata in de meeste gevallen nog ontbreken, zitten er veel bekende namen aan de games gekoppeld. Er is dus genoeg om naar uit te kijken, al hebben fans engelengeduld nodig om met veel van deze titels aan de slag te gaan. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error