Yakuza-games zijn voortaan turn-based
De Yakuza-games blijven turn-based. Dat laat bedenker Toshihiro Nagoshi weten tijdens een href="https://www.ign.com/articles/the-yakuza-series-will-be-a-turn-based-rpg-series-fully-going-forward" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview </a>met IGN.
Tot en met het zesde deel stonden de Yakuza-games onder andere bekend om een real-time vechtsysteem waarbij spelers gebruik kunnen maken van objecten in de omgeving. Met Yakuza: Like a Dragon is dat veranderd en koos de ontwikkelaar voor een beurtelings vechtsysteem dat is geïnspireerd door Dragon Quest.
"De Yakuza-serie is getransformeerd tot een turn-based rpg", zegt Nagoshi. "Anderzijds heeft Ryu ga Gotoku Studio de middelen opgebouwd om een flitsende en opwindende actiegames te ontwikkelen. We hebben daarom besloten om onze kenmerkende actiegameplay door te zetten via Lost Judgement."
Lost Judgement is het tweede deel in Ryu Ga Gotoku Studio's andere reeks. De game verschijnt op 24 september voor PlayStation- en Xbox-consoles.