Xbox: 'Zoveel mogelijk content moet op andere consoles verschijnen'
Nieuws

Xbox: 'Zoveel mogelijk content moet op andere consoles verschijnen'

Microsoft ziet PlayStation en Nintendo niet meer als concurrentie

Tim Stuart, de chief financial officer van Xbox, heeft benadrukt dat zoveel mogelijk gamecontent op allerlei plekken beschikbaar moet komen - waaronder op concurrerende consoles.

Op de Wells Fargo TMT Summit vertelde Stuart (via VGC) dat het ultieme doel van het bedrijf is om alle content en services "op elk scherm waarop games afgespeeld kunnen worden" te brengen. Dit met als doel meer winst met de Xbox-divisie te boeken dan gebruikelijk is voor consolebedrijven.

Hij legt daarbij uit dat een game die op één platform uitkomt wel winst maakt, maar dat het voor games die op alle systemen verkrijgbaar zijn veel meer oplevert - bijvoorbeeld Call of Duty, dat nu ook van Microsoft is. "Wat je moet doen is uitbreiden. Zo krijgen we ook hoge verkoopcijfers op PlayStation, op Nintendo."

"Onze strategie verandert steeds meer. Ik kondig hier niets concreets aan, maar het is onze missie om onze first-party ervaringen en onze abonneeservices naar elk scherm dat een game kan afspelen te brengen. Dat betekent smart-tv's, dat betekent mobiele apparaten, dat betekent wat we vroeger als concurrentie zagen, zoals PlayStation en Nintendo. We brengen onze games nu op Nvidia GeForce Now uit."

De uitspraak mag geen grote verrassing heten. Microsoft heeft in de aanloop naar de overname van Activision Blizzard al deals met bedrijven als Sony, Nintendo en Nvidia gesloten om Activision-games naar deze platforms te brengen. Het is ook logisch om aan te nemen dat Microsoft graag Xbox Game Pass via PlayStation en Nintendo Switch beschikbaar zou stellen, aangezien dat meer leden op zou leveren - maar het is goed mogelijk dat Sony en Nintendo daar in ieder geval op dit moment geen behoefte aan hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand
Nieuws

Windblown van Dead Cells-makers verschijnt later deze maand

Ook komt er vlak voor release een demo beschikbaar

De Early Access-versie van Windblown, de nieuwe game van Dead Cells-ontwikkelaar Motion Twin, verschijnt op 24 oktober.

Dat heeft de ontwikkelaar deze week aangekondigd. Het spel verschijnt via Steam Early Access, en van 14 tot en met 21 oktober komt er alvast een demo met de eerste levels van het spel beschikbaar. Dan wordt de nieuwe editie van Steam Next Festival gehouden. Geboekte progressie tijdens deze demo kan naar de Early Access-versie worden meegenomen.

De Early Access-versie zelf zal vijf verschillende omgevingen en twaalf hoofdwapens bevatten. Waar de demo alleen voor singleplayerervaringen bedoel is, kan de game zelf door drie spelers doorlopen worden. De game moet minstens een jaar in Early Access blijven en in de tussentijd diverse nieuwe omgevingen, levels en wapens ontvangen.

Windblown werd afgelopen december tijdens The Game Awards aangekondigd. De game wordt omschreven als een pijlsnelle roguelite met combat, waarbij waarbij spelers in hun eentje of teams bestaande uit drie spelers online kunnen spelen. De game moet daarbij volgens de makers "uitdagend, maar eerlijk" worden.

Spelers besturen personages genaamd Leapers. Deze personages nemen het op tegen de Vortex en hun Sentinel-minions. De Leapers zijn enorm snel, mede dankzij de stuwraketten die ze met zich meedragen. Er wordt voornamelijk een isometrisch cameraperspectief aangehouden. Ook vallen de cel-shaded graphics van de personages in de spelwereld op.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
God of War Ragnarök-mod zorgt dat personages geen oplossingen aandragen
Nieuws

God of War Ragnarök-mod zorgt dat personages geen oplossingen aandragen

Voor mensen die in alle rust de game willen spelen

Een mod voor de pc-versie van God of War Ragnarök zorgt er voor dat personages niet meer de oplossingen voor puzzels verklappen.

Eén van de weinige kritiekpunten die veelvuldig worden geuit over God of War Ragnarök, is dat personages regelmatig de oplossing voor een omgevingspuzzel verklappen. Vaak gebeurt dit relatief snel, zodat spelers in sommige gevallen niet eens tijd hebben gehad zelf over een oplossing na te denken.

Modder Mophead heeft nu de mod 'Please Shut Up (Companion Mute Mod)' uitgebracht, die er naar eigen zeggen voor zorgt dat er meer dan 2500 "nutteloze en neerbuigende zinnen" uit het spel worden verwijderd. Het lijkt hierbij overigens om de meeste dialogen die door computergestuurde metgezellen in de game worden uitgesproken te gaan.

De modder noemt diverse voorbeelden van dialogen die de mod verwijdert. Denk aan metgezellen die aangeven wanneer er met een schild geramd moet worden tijdens gevechten, Mimir die meldt wanneer spelers door vuur of ijs geraakt worden, metgezellen die spelers herinneren aan de mogelijkheid om aanvallen te blocken en Atreus, Freya, Tyr en Mimir die diverse oplossingen van puzzels verklappen.

Overigens kreeg Horizon Forbidden West soortgelijke kritiek te verduren, al was het daar vaak hoofdpersonage Aloy die in zichzelf praatte en zo diverse oplossingen voor puzzels aandroeg.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Powerwash Simulator is volgens studie goed voor de stemming van spelers
Nieuws

Powerwash Simulator is volgens studie goed voor de stemming van spelers

Dit geldt waarschijnlijk ook voor de meeste andere games

Uit een recente studie blijkt dat 72,1 procent van mensen die Powerwash Simulator spelen een "verbetering in humeur" ervaren.

De studie werd uitgevoerd door Oxford University's Internet Institute en verricht over meer dan 8500 spelers verspreid over bijna veertig landen. Spelers zouden "consistent een beter humeur hebben na de eerste vijftien minuten van een speelsessie" in Powerwash Simulator.

Overigens komt deze uitslag niet helemaal uit de lucht vallen: het is vergelijkbaar met veranderingen die mensen ervaren wanneer ze lezen, naar muziek luisteren of winkelen. Het ligt in de lijn der verwachting dat spelers van andere games soortgelijke positieve effecten ervaren, maar voor deze studie werden specifiek Powerwash Simulator-spelers naar hun ervaringen gevraagd.

Onderzoeker Nick Ballou: "De studio bevestigt wat eerder onderzoek en meldingen van gamers overal ter wereld al suggereerden: mensen voelen zich goed wanneer ze games spelen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!