Xbox Live was geruime tijd offline
Nieuws

Xbox Live was geruime tijd offline

Rond 3 uur 's nachts kwam de service weer online

Xbox Live, de service waarmee Xbox-gamers online kunnen gamen, was gisteravond en -nacht zo'n zeven uur lang offline.

Inmiddels is het probleem opgelost en is de service weer beschikbaar. Gisteravond kregen spelers massaal foutmeldingen. Sommige games konden nauwelijks gespeeld worden en games die alleen online gespeeld kunnen worden, konden helemaal niet opgestart worden. Ook apps zoals Netflix konden niet opgestart worden.

Gisteravond gaf Microsoft al aan het probleem te onderzoeken en rond 3 uur 's nachts Nederlandse tijd kwam Xbox Live weer online. Het is niet bekend wat het probleem precies veroorzaakte of waarom het ongeveer zeven uur duurde om op te lossen.

Overigens was eerder deze week ook PlayStation Network niet of nauwelijks bereikbaar, maar dit duurde naar verluidt niet langer dan een paar uur.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven tickets voor GameForce 2024 weg
Nieuws

We geven tickets voor GameForce 2024 weg

Nieuwe releases alvast in de vingers

Ook dit jaar vindt GameForce weer plaats in de Jaarbeurs. Om dat te vieren mogen wij van de organisatie kaartjes weggeven, zodat jij het evenement alleen of samen met een metgezel kan ervaren.

We geven twee keer twee tickets weg voor het evenement, dat op 5 en 6 oktober plaatsvindt. De Jaarbeurs in Utrecht staat die dagen in het teken van videogames, met speciale gasten, toernooien, cosplay en gave merchandise. Daarbij zijn er een aantal nieuwe en aankomende games te spelen. 

Dit jaar kun je op GameForce namelijk Dragon Ball Sparking! Zero, Little Nightmares 3 en Farming Simulator 2025 al voor release proberen. Ook The Eternal Life of Goldman, Titan Quest 2, de remake van Gothic en Undisputed zijn op het evenement te spelen.

We geven dus twee keer twee tickets weg, zodat jij het hele weekend of in ieder geval een dag samen met een vriend op de vloer van de Jaarbeurs kan lopen. Lijkt dit interessant, stuur dan een mail naar redactie@gamer.nl met daarin jouw meest geanticipeerde game van dit moment.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kojima's spirituele Metal Gear-opvolger Physint bevindt zich in vroege conceptfase
Nieuws

Kojima's spirituele Metal Gear-opvolger Physint bevindt zich in vroege conceptfase

Ook benadrukt hij wederom dat O.D. nergens mee te vergelijken valt

Physint, de nieuwe spionagegame van Hideo Kojima, bevindt zich nog maar in een "vroege conceptfase".

Dat heeft Kojima laten weten in een interview met Variety. Hij vertelt daarin over zijn huidige werkzaamheden en begint daarbij over O.D., de vorig jaar aangekondigde horrorgame die hij met behulp van Microsofts cloudtechnologie ontwikkeld. "Het is een game, maar nergens vergelijkbaar mee. Ik kan niet teveel details geven, en het is moeilijk om uit te leggen, maar het is een beetje riskant en een uitdaging voor mij binnen de context van games."

Vervolgens haalt hij Physint aan, de nieuwe spionagegame die begin dit jaar tijdens een State of Play werd aangekondigd. "Er is ook een ander project, Physint. Het is een spionagegame, maar bevindt zich nog in een vroege conceptfase."

Verdere details over Physint zijn sinds de aankondiging nog niet gegeven, alleen dat het de grenzen tussen games en films zal vervagen door de nieuwste technologie in te zetten en graphics die dicht bij echte beelden komen te tonen. Kojima werd vooral bekend door de Metal Gear-franchise, teven spionagegames maar eigendom van Konami, waar Kojima een aantal jaar geleden is vertrokken.

Naast de hierboven genoemde games werkt Kojima ook aan Death Stranding 2: On the Beach, dat ergens in 2025 op PlayStation 5 moet verschijnen. Afgelopen weekend werden tijdens een presentatie op Tokyo Game Show nieuwe beelden van dat spel getoond.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Epic Games klaagt Google en Samsung aan vanwege 'Auto Blocker'
Nieuws

Epic Games klaagt Google en Samsung aan vanwege 'Auto Blocker'

De functie zou gebruikers demotiveren om de Epic Games Store te gebruiken

Epic Games klaagt Google wederom aan - en ditmaal ook Samsung - vanwege de zogeheten 'Auto Blocker' die Android-smartphonegebruikers zou demotiveren om games via de Epic Games Store te kopen.

Hoewel Epic dankzij verschillende rechtszaken en recentelijk ingevoerde wetten zijn eigen Epic Games Store op Apple- (in Europa) en Android-apparaten mag aanbieden, heeft Google volgens Epic een nieuwe manier gevonden om eerlijke concurrentie op Android-smartphones tegen te gaan.

Epic heeft dan ook een nieuwe aanklacht ingediend richting Google en Samsung (via The Verge). Laatstgenoemde bedrijf heeft de zogeheten 'Auto Blocker' standaard geactiveerd op nieuwere Android-telefoons. Dit zorgt er voor dat gebruikers extra stappen moeten ondernemen en waarschuwingen krijgen wanneer ze via een andere digitale winkel iets willen downloaden - bijvoorbeeld via de Epic Games Store. Alleen Googles en Samsungs app-winkels zijn "geautoriseerd" volgens Auto Blocker.

Hoewel Samsung claimt dat deze functie gebruikers extra bescherming biedt, meent Epic dat het bedrijf met Google samenspant om gebruikers te demotiveren in winkels buiten de Google Play Store en de digitale winkel van Samsung aankopen te doen. Volgens Epic beschermt Auto Blocker "allereerst Google's illegale monopolypositie". Epic claimt dat het nu 21 stappen kost om een app-winkel van een andere partij op een Android-telefoon te zetten.

Tim Sweeney, de CEO van Epic Games, heeft tijdens een conferentie toegegeven dat hij geen concreet bewijs heeft over Google's en Samsungs werkelijke plannen voor de Auto Blocker. Wel wijst hij naar het feit dat de jury in een eerdere rechtszaak besloten dat de bedrijven hadden samengewerkt in het onderdrukken van app-winkels die concurrentie boden aan de Google Play Store.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!