Xbox kijkt naar mogelijkheden om Quick Resume uit te schakelen
Nieuws

Xbox kijkt naar mogelijkheden om Quick Resume uit te schakelen

Xbox-baas Phil Spencer heeft gezegd dat er wordt gekeken naar de mogelijkheid om Quick Resume voor bepaalde games uit te zetten.

Het idee van de Quick Resume-functie op de Xbox Series X en S is erg goed. De feature sluit games niet volledig af wanneer de console afgesloten wordt, of wanneer een andere game opgestart wordt. Daardoor is het mogelijk om eenvoudig en snel tussen games te schakelen zonder telkens lange wachttijden te moeten voortduren.

Maar de feature werkt niet altijd optimaal. Bij de meeste singleplayergames ervaren spelers geen problemen, maar wanneer online games gebruikmaken van Quick Resume gaat het regelmatig fout. De online connectie kan dan niet goed gevonden worden, waardoor het volledig opnieuw opstarten van de game vaak noodzakelijk is. De essentie van Quick Resume is dan helemaal verdwenen, omdat het in deze situatie juist langer duurt.

Sommige spelers zouden daarom graag zien dat Xbox een manier toevoegt om Quick Resume uit te schakelen voor bepaalde games. Twitter-gebruiker @GabeTC99 sprak hier onlangs over uit, en niemand minder dan Xbox-baas Phil Spencer reageerde op zijn Tweet:

Het uitschakelen van Quick Resume voor bepaalde games is dus een optie die wordt overwogen door Xbox en mogelijk ooit toegevoegd wordt. Voor nu staat de feature echter enkel op een lijst, dus verwacht voor nu nog geen grote veranderingen op dit gebied.

Vorig jaar waarschuwde Halo-ontwikkelaar 343 Industries spelers niet gebruik te maken van Quick Resume, omdat het tot gevolg kon hebben dat spelers bepaalde cosmetische items verloren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse The Rogue Prince of Persia-update geeft spel nieuw uiterlijk
Nieuws

Forse The Rogue Prince of Persia-update geeft spel nieuw uiterlijk

Ook wordt er veel nieuwe content toegevoegd

Ubisoft gaat een aanzienlijke update uitbrengen voor de Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia. Daarmee krijgt de game onder andere een nieuwe look.

De update moet op 21 november uitkomen en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game krijgt namelijk een geheel nieuw uiterlijk, waardoor het spel vooral warmere kleuren krijgt en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update voegt nog veel meer nieuwe content toe, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder worden er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Meer details zijn op Steam te vinden.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Naughty Dog-game zou sinds 2020 in ontwikkeling zijn
Nieuws

Nieuwe Naughty Dog-game zou sinds 2020 in ontwikkeling zijn

Studio zou complete vrijheid tijdens de ontwikkeling krijgen

De nog naamloze, onaangekondigde nieuwe game van The Last of Us-studio Naughty Dog zou sinds 2020 in ontwikkeling zijn.

Studiohoofd Neil Druckmann zou dit hebben verteld in een online panel samen met ontwikkelaars als Ken Levine. De betreffende video is inmiddels weer offline gehaald, maar websites als TheGamer en plekken als Reddit claimen dat Druckmann dit heeft gezegd. Dat zou betekenen dat de game al zo'n vier jaar in ontwikkeling is.

Naughty Dog heeft in de tussentijd ook aan een The Last of Us-multiplayergame gewerkt, maar dat project werd eind vorig jaar geannuleerd. Begin dit jaar gaf Druckmann aan dat hij een mogelijk idee had voor een nieuwe The Last of Us-game. Dat insinueert dat de game die nu al vier jaar in ontwikkeling is bij het bedrijf niet gerelateerd is aan The Last of Us.

Ondertussen gaan er al geruime tijd geruchten over wat de nieuwe Naughty Dog-game zou kunnen gaan bieden. Zo gingen er eerder dit najaar geruchten dat de nieuwe game meer vrijheid moet bieden dan eerdere Naughty Dog-spellen.

In het panel zou Druckmann ook hebben aangegeven dat Sony hem niet laten bepalen wanneer de nieuwe game precies wordt onthuld, maar dat hij wel complete vrijheid krijgt op het gebied van de ontwikkeling. Het is dan ook niet bekend wanneer het spel onthuld zou kunnen worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!