Xbox-baas: 'Niet alle games hebben uitbreidingen nodig'
Nieuws

Xbox-baas: 'Niet alle games hebben uitbreidingen nodig'

Bedrijf wil waken voor 'manipulatieve uitbreidingen'

Xbox-hoofd Phil Spencer heeft benadrukt dat niet elke game die op Game Pass staat een uitbreiding nodig heeft.

Dat meldde hij in een interview met Game File. Hij laat daarin weten dat van bovenaf Microsoft-studio's niet worden verplicht om uitbreidingen te maken, en dat niet elke game een uitbreiding nodig heeft.

"We laten de keuze bij de makers en hun plannen voor het verhaal. We vinden het wel een geweldige manier om spelers die mogelijk niet meer spelen toch weer terug te krijgen", aldus Spencer. "Maar ik hou niet van manipulatieve uitbreidingen. Ik wil dat het een unieke insteek heeft. Het moet niet een level zijn die je voor de release van de game er uit hebt gehaald."

In het interview meldt Spencer ook dat het uitstel van Obsidians aankomende rpg Avowed naar 18 februari 2025 niet is gedaan vanwege zorgen over de kwaliteit van de game. Toen de game werd uitgesteld, werd al aangegeven dat het werd gedaan om andere aankomende games wat meer ademruimte te geven, en dat standpunt blijft Spencer nu aanhouden: "We kunnen het veroorloven wanneer we de Diablo-uitbreiding, dan Black Ops (6) en dan Indiana Jones and the Great Circle uitbrengen. We hebben de game niet uitgesteld omdat Obsidian meer tijd nodig had. Maar ze zullen de tijd wel gebruiken."

Gisteren kwam er ook al een interview met Spencer naar buiten waarin hij over de toekomst van Microsoft praatte. Zo gaf hij aan dat er geen limieten zijn over welke Xbox-games naar concurrerende consoles komen - zelfs Halo wordt niet uitgesloten. Ook meldde hij dat er inderdaad aan een Xbox-handheld wordt gewerkt, maar dat het nog een aantal jaar kan duren voordat deze verschijnt, en dat Microsoft meer overnames van ontwikkelstudio's en uitgevers overweegt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!