Xbox-baas: 'Niet alle games hebben uitbreidingen nodig'
Nieuws

Xbox-baas: 'Niet alle games hebben uitbreidingen nodig'

Bedrijf wil waken voor 'manipulatieve uitbreidingen'

Xbox-hoofd Phil Spencer heeft benadrukt dat niet elke game die op Game Pass staat een uitbreiding nodig heeft.

Dat meldde hij in een interview met Game File. Hij laat daarin weten dat van bovenaf Microsoft-studio's niet worden verplicht om uitbreidingen te maken, en dat niet elke game een uitbreiding nodig heeft.

"We laten de keuze bij de makers en hun plannen voor het verhaal. We vinden het wel een geweldige manier om spelers die mogelijk niet meer spelen toch weer terug te krijgen", aldus Spencer. "Maar ik hou niet van manipulatieve uitbreidingen. Ik wil dat het een unieke insteek heeft. Het moet niet een level zijn die je voor de release van de game er uit hebt gehaald."

In het interview meldt Spencer ook dat het uitstel van Obsidians aankomende rpg Avowed naar 18 februari 2025 niet is gedaan vanwege zorgen over de kwaliteit van de game. Toen de game werd uitgesteld, werd al aangegeven dat het werd gedaan om andere aankomende games wat meer ademruimte te geven, en dat standpunt blijft Spencer nu aanhouden: "We kunnen het veroorloven wanneer we de Diablo-uitbreiding, dan Black Ops (6) en dan Indiana Jones and the Great Circle uitbrengen. We hebben de game niet uitgesteld omdat Obsidian meer tijd nodig had. Maar ze zullen de tijd wel gebruiken."

Gisteren kwam er ook al een interview met Spencer naar buiten waarin hij over de toekomst van Microsoft praatte. Zo gaf hij aan dat er geen limieten zijn over welke Xbox-games naar concurrerende consoles komen - zelfs Halo wordt niet uitgesloten. Ook meldde hij dat er inderdaad aan een Xbox-handheld wordt gewerkt, maar dat het nog een aantal jaar kan duren voordat deze verschijnt, en dat Microsoft meer overnames van ontwikkelstudio's en uitgevers overweegt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!