Vr-demo van Kojima betreft een mysterieuze teaser
Nieuws

Vr-demo van Kojima betreft een mysterieuze teaser

De vr-demo die Hideo Kojima op Tokyo Game Show vertoont, is mogelijk een teaser voor een aankomend project.

Eerder vandaag hintte Kojima naar het feit dat hij iets ging tonen op de Tokyo Game Show. Hij plaatste daarbij foto's online van hemzelf met een Oculus Quest 2-helm op het hoofd.

Inmiddels is Tokyo Game Show begonnen en hebben mensen het project kunnen uitproberen. Ook kan iedereen met een Oculus Quest 2 dat doen via deze website, al zou de demo iets anders in elkaar steken dan die van TGS zelf.

Hieronder is een filmpje te zien van wat de vr-demo voorstelt. Het gaat om een enkele gang waarbij een mysterieuze poster is te bekijken van een silhouette van een vrouw met de vraag "Wie ben ik?". Mogelijk is het een eerste hint naar een nieuwe game van Kojima Productions, al zijn er verder nog geen details bekend.

Hideo Kojima werkte jarenlang voor Konami aan de Metal Gear-franchise. Hij verliet de uitgever en richtte het onafhankelijke Kojima Productions op, waarmee hij Death Stranding afleverde. Tot nu toe is bekend dat hij aan een nog naamloze game werkt die draait op cloudtechnologie van Microsoft. Ook gaan er geruchten over een horrorgame genaamd Overdose. Volgens die geruchten zou actrice Margaret Qualley - die ook al een rol had in Kojima's Death Stranding - de hoofdrol vertolken. Fans speculeren dan ook dat de vrouw die op de poster te zien is, Qualley betreft, maar dit is niet bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error