Vijf Criterion-ontwikkelaars verlaten de studio
Nieuws

Vijf Criterion-ontwikkelaars verlaten de studio

Vijf Criterion-veteranen verlaten de studio na de release van Need for Speed Unbound.

Dat schrijft GamesIndustry.biz. Vicepresident Matt Webster, uitvoerend producent Pete Lake, hoofd studio-ontwikkeling Alan McDairmant, hoofd content Steve Uphill en senior technisch directeur Andrei Shires gaan hun heil ergens anders zoeken. Ze vertrekken om "nieuwe kansen te ontdekken buiten EA", blijkt uit een statement van EA. 

Charity Joy is aangewezen als de nieuwe uitvoerend producent voor Need for Speed. Zij werkte eerder aan de UFC-reeks. Geoff Smith laat zijn rol bij Dirt en Grid achter en gaat aan de slag bij de productontwikkeling voor Need for Speed. 

Need for Speed Unbound is sinds 2 december uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. In de game worden tekenfilmachtige effecten getoond tijdens het racen. De effecten kunnen ook worden uitgeschakeld. Politieachtervolgingen zijn terug, net als het kunnen personaliseren van de auto’s. Spelers moeten wekelijkse kwalificatieraces rijden om uiteindelijk mee te kunnen doen aan The Grand, de ultieme straatrace-uitdaging van Lakeshore.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Divinity: Original Sin 2 van Larian Studios komt mogelijk naar PS5 en Xbox Series
Nieuws

Divinity: Original Sin 2 van Larian Studios komt mogelijk naar PS5 en Xbox Series

PEGI heeft leeftijdsclassificaties uitgedeeld

Divinity: Original Sin 2, een eerder uitgebrachte game van Baldur's Gate 3-ontwikkelaar Larian Studios, zou wel eens op PlayStation 5 en Xbox Series X en S kunnen verschijnen.

PEGI, de organisatie die in Europa leeftijdsclassificaties geeft aan games, heeft namelijk classificaties gegeven aan PS5- en Xbox Series-versies van de game. Dit terwijl ze op moment van schrijven nog niet officieel zijn aangekondigd.

Divinity: Original Sin 2 verscheen in 2017 op pc en werd goed ontvangen. Een jaar later kwam er een Definitive Edition uit voor pc, PlayStation 4 en Xbox One, en in 2019 voor Nintendo Switch en Mac.

Het gaat om het vijfde hoofddeel in de Divinity-serie. De game biedt tactische rpg-gevechten die vanuit een isometrisch perspectief worden weergegeven. De focus ligt daarbij op de ontwikkeling van personages en gesprekken met NPC's die spelers allerlei keuzes laten maken die invloed hebben op het verhaal en de spelwereld. De game kan zowel alleen als met meerderen worden doorlopen.

Later vond het in België gevestigde Larian Studios nog meer succes met het alom geprezen Baldur's Gate 3.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Arcane is naar verluidt de duurste animatieserie ooit
Nieuws

Arcane is naar verluidt de duurste animatieserie ooit

Er zou zo'n 250 miljoen dollar aan de serie zijn uitgegeven

De productie- en promotiekosten van de Leauge of Legends-animatieserie Arcane zou het de duurste animatieserie ooit maken.

Dat blijkt uit een artikel van Variety. Volgens bronnen van de website zou de creatie van de twee seizoenen en de bijbehorende promotie samen ongeveer 250 miljoen dollar hebben gekost. Het eerste seizoen zou qua productie zo'n 80 miljoen dollar hebben gekost en het aankomende tweede seizoen ongeveer 100 miljoen dollar. Riot Games zou daarnaast zo'n 60 miljoen dollar hebben uitgetrokken om het eerste seizoen van de serie, dat in 2021 op Netflix verscheen, te promoten.

Volgens Riots medeoprichter Marc Merrill is men "meer dan comfortabel met de kosten die nodig waren om een serie af te leveren die de moeite van het kijken waard is voor fans". Hij bevestigde echter niet de hierboven genoemde bedragen.

Net als het eerste seizoen komt het tweede seizoen van Arcane in drie delen uit op Netflix. De eerste afleveringen verschijnen aanstaande zaterdag, het tweede gedeelte op 16 november en de laatste afleveringen op 23 november.

Eerder werd bevestigd dat het tweede seizoen tevens het laatste is. Dat betekent echter niet dat er niet meer projecten volgen. "Arcane is nog maar het begin van onze verhaalvertelling en samenwerking met de geweldige animatiestudio Fortiche", aldus Christian Linke. "Vanaf het allereerste moment hadden we een specifiek einde in het achterhoofd, wat betekent dat het verhaal van Arcane in het tweede seizoen afloopt. Maar Arcane is nog maar het eerste van vele verhalen die we in Runeterra willen vertellen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!