Ubisoft wil 40 procent meer mensen aan Assassin's Creed laten werken
Nieuws

Ubisoft wil 40 procent meer mensen aan Assassin's Creed laten werken

Game moet net als Skull and Bones en Avatar voor april 2024 uitkomen

Ubisoft is van plan om de komende jaren zo'n 40 procent meer mensen op de ontwikkeling van Assassin's Creed-games te zetten.

Dat laat CEO Yves Guillemot weten tijdens het bekendmaken van diens boekjaarcijfers. Er werken nu zo'n tweeduizend ontwikkelaars aan de franchise, en dat moeten er zo'n 2800 worden. Ubisoft bestaat in totaal uit ongeveer 20.000 werknemers.

In dit fiscale jaar moet Assassin's Creed Mirage in ieder geval uitkomen - net als Skull and Bones en Avatar: Frontiers of Pandora - al is daar nog geen releasedatum van bekend. Eerder gingen er geruchten dat het spel in augustus zou uitkomen, maar inmiddels wordt gedacht dat oktober wordt aangehouden. Ook dataminer j0nathan

Watch on YouTube

.

Daarnaast werkt Ubisoft aan Codename Red (dat zich afspeelt in Japan) en Codename Hexe (volgens gerucht gesitueerd in het Romeinse Rijk), twee avonturen die onderdeel worden van de overkoepelende 'hub' Assassin's Creed Infinity. Daarnaast is Codename Jade in ontwikkeling, een multiplayergame dat zich afspeelt in China, alsmede Nexus - een vr-game - en een mobiele game gebaseerd op een aankomende Netflix-serie.

Volgens Ubisoft heeft Assasssin's Creed Valhalla 44 procent meer spelers weten te bereiken dat Assassin's Creed Origins en 19 procent meer spelers dan Odyssey. Ubisoft zendt op 12 juni een nieuwe Ubisoft Forward uit - vermoedelijk wordt Mirage daar getoond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!