Ubisoft lanceert campagne om jongeren aan het lezen te krijgen
Ubisoft lanceert samen met de Leescoalitie en NBD Biblion een nieuwe campagne om jongeren meer aan het lezen te krijgen. Hiervoor publiceren ze meerdere korte verhalen die zich afspelen in de werelden van hun games.
Dat blijkt uit een persbericht van Ubisoft. Deze nieuwe campagne, genaamd ‘De Verborgen Verhalen’, brengt korte verhalen uit de werelden van Ubisoft-games naar de Ubisoft Special-app. Op het moment van schrijven zijn er al twee verhalen te lezen de beide gebaseerd zijn op Assassin’s Creed: Valhalla. In het voorjaar van 2023 worden er twee verhalen van Skull & Bones toegevoegd en tijdens de Boekenweek van Jongeren verschijnen er nog eens twee verhalen gebaseerd op Assassin’s Creed: Mirage.
De campagne is het vervolg op een campagne uit 2021 waarin verhalen werden geschreven over Assassin’s Creed: Valhalla met ondersteunende videobeelden en geluidseffecten. Uit deze pilot bleek onder andere dat een meerderheid van de doelgroep vaker zou lezen als ze op deze manier verhalen voorgeschoteld zouden krijgen, ook gaf 65% aan dat visuals bijdragen aan een positieve leeservaring.
Eveline Aendekerk van de Leescoalitie vertelt dat de samenwerking met Ubisoft in het begin spannend en ongebruikelijk was, maar alle verwachtingen heeft overtroffen. “Ik ben ongelooflijk verheugd dat die prachtige eerste pilot nu een driedelig vervolg krijgt.”