Turn 10 Studios wil dit jaar Forza Motorsport verbeteren
Onder andere op het gebied van geboekte progressie, regelgeving en de AI van tegenstanders
Turn 10 Studios heeft de stilte doorbroken rondom de huidige staat van Forza Motorsport, en claimt dat het dit jaar de racegame wil verbeteren.
Het vorig jaar op Xbox Series en pc verschenen Forza Motorsport werd niet unaniem positief ontvangen, en sommige spelers hadden kritiek op het gedrag van computergestuurde racers, regels en straffen tijdens het racen en de manier waarop er progressie wordt geboekt en auto's worden ontgrendeld in de game.
In een forumpost die zo'n drie maanden na de release van de game is geplaatst, erkennen regisseur Andy Beaudoin, creative director Chris Esaki en producent Trevor Laupmanis dat er werk aan de winkel is, met name rondom bovenstaande kritiekpunten.
"Hoewel we uit feedback weten dat veel van onze spelers genieten van het huidige progressiesysteem, levert het voor vele anderen niet de upgrade-ervaring op die ze verwachten van Forza Motorsport."
Volgens de ontwikkelaar is het een topprioriteit om wat met de feedback te doen dit jaar, maar gaat het wel tijd kosten om alle opties te bekijken en veranderingen door te voeren.
Turn 10 belooft daarnaast elk kwartaal updates te publiceren waarin het spelers op de hoogte houdt over welke stappen er worden gezet.
Sander Hölsgens beloonde de game vorig jaar met een 8,5: "Forza Motorsport is een ode aan de autosport. Hier draait het nog om benzine, ronkende motoren, grindbakken en ouderwetse circuits. Het is de representatie van een cultuur zoals-ie ooit was: luid, theatraal, vrijmoedig en toch ook een tikkeltje masculien. Het leidt tot een intrigerende game: niet eerder was het zo tof en spannend om op Spa Francorchamps met een opgevoerde Toyota Celica of een fabrieksuitvoering van de Porsche 911 GT3 door de mist te racen. Het enige dat mist? Een goede en gevarieerde singleplayer."