Todd Howard hint naar Indiana Jones-onthulling in 2024
Nieuws

Todd Howard hint naar Indiana Jones-onthulling in 2024

Game wordt ontwikkeld door Machine Games

Bethesda-topman Todd Howard lijkt te hinten naar de onthulling van de nieuwe Indiana Jones-game ergens in 2024.

In een interview met Esquire wordt uiteengezet waar Bethesda zoal mee bezig is nu Starfield uit is. Daaronder vallen The Elder Scrolls 6, een televisieserie gebaseerd op Fallout en de Indiana Jones-game die door Machine Games wordt ontwikkeld.

Dat laatstgenoemde spel werd aan het begin van 2021 al aangekondigd, maar er is nog nauwelijks informatie van naar buiten gekomen en er zijn ook geen beelden beschikbaar. Uit de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission is eerder dit jaar wel gebleken dat de game console-exclusief voor Xbox wordt.

In het interview met Esquire meldt Howard, die betrokken is bij de ontwikkeling van de game, dat hij een gigantische Indiana Jones-fan is. Hij meldt echter dat hij nog niet over de game mag praten, ook al zou hij dat wel graag doen. Wanneer hij wegloopt van het interview, glimlacht hij en zegt hij: "We spreken elkaar volgend jaar." Daarmee lijkt hij te suggereren dat volgend jaar de game daadwerkelijk wordt onthuld.

Starfield, de nieuwe game van Bethesda Game Studios, is vandaag officieel uitgekomen voor Xbox Series-consoles, pc en Game Pass, al konden mensen met een Premium of Constellation Edition al sinds eind vorige week aan de slag. Het spel is ooit begonnen als multiplatformgame, maar inmiddels maakt Bethesda onderdeel uit van Microsoft. Howard meldt in een interview met de BBC dat die focus op één console zijn vruchten afwerpt. "Je weet dat mensen het spel op dit platform spelen, dus die focus levert altijd een beter product op."

Lars Cornelis gaf een 9 aan de game in de Gamer.nl-recensie: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte." Lees hier tien essentiële beginnerstips.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!