Todd Howard: 'Bethesda-games zijn zo groot omdat we weinig eruit knippen'
Vandaag komt Starfield-uitbreiding Shattered Space uit
Bethesda-topman Todd Howard heeft aangegeven waarom de games van de ontwikkelaar vaak zo uitgebreid zijn qua spelwereld en aanwezige content: er wordt tijdens de ontwikkeling simpelweg weinig materiaal geknipt.
Dat meldt de executive producer en regisseur van Bethesda Game Studios in een interview met BAFTA, dat hieronder bekeken kan worden. "Mijn werkt houdt vaak in dat ik de regisseur ben, een beetje zoals een filmregisseur", zo legt hij uit. "Ik breng alle onderdelen - van de illustraties, de cinematografie en de technologie die onze ontwikkelaars bouwen samen om deze werelden tot leven te wekken."
Hij vervolgt: "Natuurlijk is er ook veel schrijfwerk en het ontwerp van missies en levels, en er zijn zoveel aspecten van onze games waarbij ik de unieke positie bekleedt om met heel veel geweldige mensen samen te werken en dit allemaal samen te brengen." Grinnikend: "We knippen eigenlijk maar heel weinig uit onze games, waarom de spellen zo onverantwoordelijk groot zijn."
Bethesda Game Studio's laatste wapenfeit is het vorig jaar verschenen Starfield. Vanaf vandaag 17:00 uur Nederlandse tijd is de eerste verhalende uitbreiding voor die game, Shattered Space, beschikbaar. Spelers reizen af naar een planeet die om de cultachtige groep House Va'ruun draait.