Supermassives The Quarry bevat 186 unieke eindes
Gamer.nl
Nieuws

Supermassives The Quarry bevat 186 unieke eindes

Het horrorspel The Quarry, van Until Dawn- en The Dark Pictures Anthology-maker Supermassive Games, zal 186 unieke eindes bevatten.

Dat zegt The Quarry-regisseur Will Byles in gesprek met IGN. In het interview spreekt hij over het verwerken van zoveel eindes en spelerskeuzes in games, en het werk dat de acteurs hebben geleverd. “We schrijven het als een filmscript. Acteurs zijn [bij films] gewend aan scripts van 100 pagina’s, het script voor [The Quarry] is langer dan 1000 pagina’s. De acteurs kunnen erg gealarmeerd raken”, aldus Byles.

“We moeten 50 pagina’s per dag shooten, wat ongehoord is. Het is een krankzinnige hoeveelheid beeldmateriaal”, gaat de regisseur verder. Hij benadrukt dat veel van dat beeldmateriaal variaties op eerder opgenomen scènes zijn, en acteurs dus herhaaldelijk aan het begin van een scène moeten beginnen om net even iets andere spelerkeuzes te kunnen reflecteren.

“We hebben 186 verschillende eindes uitgewerkt voor de personages, niet alleen ‘levend of dood’. De verhalen die ze gaandeweg meemaken zijn enorm gevarieerd”, zegt Byles. “Die vertakkingen zijn echt een wiskunde-nachtmerrie. Het is echt exponentieel.”

“We houden echt van het idee om context te geven aan de speler. Zodat je exact hetzelfde gesprek kunt hebben, wetende dat die persoon [waar je mee spreekt] net iemand vermoord heeft en de context dus alles verandert", aldus Byles. Volgens hem zijn het echter niet alleen grote keuzes of gebeurtenissen, zoals de dood van een personage, die invloed kunnen hebben op latere scènes in de game.

The Quarry komt op 10 juni uit voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en pc. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!