Studiohoofd Arkane: 'We staan in de schaduw van Bethesda'
Harvey Smith, het studiohoofd van ontwikkelaar Arkane Studios, voelt soms dat hij in de schaduw staat van andere Bethesda-studio's.
Smith doet zijn onthullingen in een nieuw interview met PCGamesN. Hij vertelt daarin over zijn 15-jarige carrière bij Arkane, waarin hij meerdere games uitbracht. Volgens hem botste de timing van die releases soms met andere grote games van Bethesda.
"Ik werk er al vijftien jaar, en je kunt zeggen dat ik al die tijd in de schaduw van Bethesda Games Studios heb gestaan", zegt Smith. "Wij brengen een geweldige game als Dishonored uit, zij brengen f*cking Skyrim uit, en dat is het grootste ding ooit. Wij brachten Dishonored 2 uit - de beste game die ik ooit heb gemaakt - en zij doen een of ander groot Fallout-ding."
Toch noemt hij het juist ook een voordeel om een kleinere studio te zijn binnen een uitgever met meerdere grotere ontwikkelaars. "Het neemt druk bij ons weg, eerlijk gezegd. Arkane is vaak de underdog, we zijn kleiner dan de meeste teams. Het zou verschrikkelijk zijn om ons daar slecht over te voelen, zo van: 'oh, ik zit in een bedrijf met een boel andere goede teams die andere games maken'. Voor ons is dat juist een kracht."
Ook dit jaar brengt de studio een nieuwe game uit rond dezelfde tijd als een andere grote Bethesda-game. Redfall verschijnt op 2 mei, terwijl het langverwacht Starfield op 6 september uitkomt.
Smith is niet bang dat Redfall zal worden overschaduwd door die game. "Starfield wordt een groot iets en het zal heel veel mensen nog jaren verblijden, maar het is heel anders dan Redfall. Er is wat overlap in het publiek, maar niet helemaal, en wij hebben echt een andere toon. Maar ik ben blij dat zij bestaan en ik ga een heleboel Starfield spelen."