Studiohoofd Arkane: 'We staan in de schaduw van Bethesda'
Gamer.nl
Nieuws

Studiohoofd Arkane: 'We staan in de schaduw van Bethesda'

Harvey Smith, het studiohoofd van ontwikkelaar Arkane Studios, voelt soms dat hij in de schaduw staat van andere Bethesda-studio's.

Smith doet zijn onthullingen in een nieuw interview met PCGamesN. Hij vertelt daarin over zijn 15-jarige carrière bij Arkane, waarin hij meerdere games uitbracht. Volgens hem botste de timing van die releases soms met andere grote games van Bethesda.

"Ik werk er al vijftien jaar, en je kunt zeggen dat ik al die tijd in de schaduw van Bethesda Games Studios heb gestaan", zegt Smith. "Wij brengen een geweldige game als Dishonored uit, zij brengen f*cking Skyrim uit, en dat is het grootste ding ooit. Wij brachten Dishonored 2 uit - de beste game die ik ooit heb gemaakt - en zij doen een of ander groot Fallout-ding."

Toch noemt hij het juist ook een voordeel om een kleinere studio te zijn binnen een uitgever met meerdere grotere ontwikkelaars. "Het neemt druk bij ons weg, eerlijk gezegd. Arkane is vaak de underdog, we zijn kleiner dan de meeste teams. Het zou verschrikkelijk zijn om ons daar slecht over te voelen, zo van: 'oh, ik zit in een bedrijf met een boel andere goede teams die andere games maken'. Voor ons is dat juist een kracht."

Ook dit jaar brengt de studio een nieuwe game uit rond dezelfde tijd als een andere grote Bethesda-game. Redfall verschijnt op 2 mei, terwijl het langverwacht Starfield op 6 september uitkomt.

Smith is niet bang dat Redfall zal worden overschaduwd door die game. "Starfield wordt een groot iets en het zal heel veel mensen nog jaren verblijden, maar het is heel anders dan Redfall. Er is wat overlap in het publiek, maar niet helemaal, en wij hebben echt een andere toon. Maar ik ben blij dat zij bestaan en ik ga een heleboel Starfield spelen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!