Studiohoofd Arkane: 'We staan in de schaduw van Bethesda'
Nieuws

Studiohoofd Arkane: 'We staan in de schaduw van Bethesda'

Harvey Smith, het studiohoofd van ontwikkelaar Arkane Studios, voelt soms dat hij in de schaduw staat van andere Bethesda-studio's.

Smith doet zijn onthullingen in een nieuw interview met PCGamesN. Hij vertelt daarin over zijn 15-jarige carrière bij Arkane, waarin hij meerdere games uitbracht. Volgens hem botste de timing van die releases soms met andere grote games van Bethesda.

"Ik werk er al vijftien jaar, en je kunt zeggen dat ik al die tijd in de schaduw van Bethesda Games Studios heb gestaan", zegt Smith. "Wij brengen een geweldige game als Dishonored uit, zij brengen f*cking Skyrim uit, en dat is het grootste ding ooit. Wij brachten Dishonored 2 uit - de beste game die ik ooit heb gemaakt - en zij doen een of ander groot Fallout-ding."

Toch noemt hij het juist ook een voordeel om een kleinere studio te zijn binnen een uitgever met meerdere grotere ontwikkelaars. "Het neemt druk bij ons weg, eerlijk gezegd. Arkane is vaak de underdog, we zijn kleiner dan de meeste teams. Het zou verschrikkelijk zijn om ons daar slecht over te voelen, zo van: 'oh, ik zit in een bedrijf met een boel andere goede teams die andere games maken'. Voor ons is dat juist een kracht."

Ook dit jaar brengt de studio een nieuwe game uit rond dezelfde tijd als een andere grote Bethesda-game. Redfall verschijnt op 2 mei, terwijl het langverwacht Starfield op 6 september uitkomt.

Smith is niet bang dat Redfall zal worden overschaduwd door die game. "Starfield wordt een groot iets en het zal heel veel mensen nog jaren verblijden, maar het is heel anders dan Redfall. Er is wat overlap in het publiek, maar niet helemaal, en wij hebben echt een andere toon. Maar ik ben blij dat zij bestaan en ik ga een heleboel Starfield spelen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis
Nieuws

Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis

Eerder deze week verschenen er illustraties van cosmetische items online

Ubisoft heeft laten weten dat de content in Animus Hub - de aankomende, overkoepelende gamehub van waaruit Assassin's Creed Shadows en toekomstige AC-ervaringen beschikbaar worden gesteld - gratis zal worden aangeboden.

Eerder deze week lekten er illustraties van cosmetische items voor Assassin's Creed Shadows, waaronder een mount en diverse kledingstukken en wapens. Toen werd geclaimd dat deze beschikbaar komen via de Animus Hub, de gamehub die voorheen bekendstond als Assassin's Creed Infinity, van waaruit nieuwe content voor de gamereeks aangeboden gaat worden.

Een woordvoerder van Ubisoft heeft op de officiële subreddit inmiddels iets meer duidelijkheid gegeven. Waar veel gamers veronderstelden dat gelekte content onderdeel zou uitmaken van een betaalde battle pass, blijkt het om gratis content te gaan. Volgens de woordvoerder wordt de extra content die via de Animus Hub aangeboden gaat worden "helemaal gratis". Daarbij zullen spelers "zonder iets te hoeven betalen toegang krijgen tot content en missies". Hij benadrukte ook dat er "geen betaalde abonnementen of betaalde battle passes" via de Animus Hub aangeboden gaan worden.

Hoe de Animus Hub precies gaat functioneren in samenwerking met Assassin's Creed Shadows zal bekendgemaakt worden wanneer de releasedatum van Shadows nadert.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd
Nieuws

Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd

De blijdschap van spelers was van korte duur

Met de start van het eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone werden de verdiende Doubel XP-tokens van Modern Warfare 2- en 3-spelers aan de nieuwe game toegevoegd. Het bleek echter om een fout gegaan en ze zijn inmiddels weer verwijderd.

Veel gamers hadden nog diverse Double XP-tokens over in Modern Warfare 2 en 3. Met deze tokens kan er twee keer zo snel XP vrijgespeeld worden voor levels en wapens. Toen Black Ops 6 eerder dit najaar uitkwam, bleek dat de overgebleven tokens niet mee waren verhuist naar de multiplayer van die game. Toen het eerste seizoen van Black Ops 6 afgelopen donderdagavond begon, bleek echter dat de tokens alsnog waren toegevoegd - tot blijdschap van veel spelers.

Die blijdschap was echter van korte duur, want inmiddels zijn ze weer uit de game gehaald. In recente patch notes valt te lezen dat Treyarch "een probleem heeft opgelost waardoor incorrect oude XP-tokens geactiveerd konden worden in Black Ops 6". Ondanks de positieve reactie van veel spelers, besloot de ontwikkelaar de tokens dus toch weer te verwijderen.

Afgelopen donderdagavond is het eerste seizoen van Black Ops 6 en Warzone begonnen. Er zijn nieuwe multiplayermaps, modi, skins en nog veel meer toegevoegd. Zoals gebruikelijk is er ook een betaalde battle pass beschikbaar. Hier is meer informatie over de inhoud van het nieuwe seizoen te vinden, en Activision heeft hier de complete patch notes gepubliceerd. Het eerste seizoen heeft ook een easter egg aan de Nuketown-map toegevoegd, zoals hier gelezen kan worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!