State of Decay 2-speler komt personage gebaseerd op overleden vader tegen
Gamer.nl
Nieuws

State of Decay 2-speler komt personage gebaseerd op overleden vader tegen

Een behoorlijke verrassing die in goede aarde valt

Een State of Decay 2-speler die drie jaar geleden zijn vader verloor, is een personage in de game tegengekomen die overduidelijk is gebaseerd op zijn vader.

Op Reddit deelde iemand die zichzelf EmbarrassedBudget859 noemt afgelopen weekend het verhaal dat hij een aantal jaar geleden contact opnam met ontwikkelaar Undead Labs. De vader van de speler was namelijk overleden en hij vroeg zich af of de ontwikkelaar zijn vader in de game kon verwerken. Undead Labs gaf een random computergestuurde overlever in de game de naam van de vader van de speler mee.

De ontwikkelaar voegde zonder de speler te verwittigen echter ook een compleet uitgewerkt personage toe genaamd Bruce Allen Buncombe - oftewel de vader van de speler in kwestie, inclusief unieke eigenschappen die overeen komen met de wijlen man. Zo wordt hij omschreven als iemand die oud en moe is, een rustig leven lijdt en voorheen een dokterspraktijk runde.

De speler vond 'zijn vader' onlangs in het spel en was logischerwijs verbaasd en enorm te spreken over de ontwikkelaars. "Ik wil alleen maar zeggen dat ik jullie enorm waardeer", zo meldde hij aan de Reddit-community. "Dankzij mensen zoals jullie en Undead Labs is mijn vader nu onsterfelijk gemaakt. We worden misschien ouder en vergeten deze game (al betwijfel ik dat), maar hoe dan ook zal hij er altijd onderdeel van blijven uitmaken. Dus bedankt aan jullie en aan Undead Labs voor het zijn van het beste kleine team dat de beste games maakt."

Undead Labs werkt al geruime tijd aan State of Decay 3. Tijdens de Xbox Games Showcase eerder deze maand werd er een nieuwe trailer getoond.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!