'Starfield 2 wordt een geweldige game'
Nieuws

'Starfield 2 wordt een geweldige game'

Omdat de ontwikkelaars hebben kunnen leren van het origineel

De voormalige Bethesda-designer Bruce Nesmith denk dat een eventueel vervolg op Starfield een "geweldige game" kan worden.

Dat meldt hij aan Videogamer. Hij vergeleek het origineel met de eerste games in de Mass Effect- en Assassin's Creed-franchises, waarbij ontwikkelaars bij het maken van die games ervaring hebben opgedaan waarmee ze vervolgen beter maakten.

"Ik kijk uit naar Starfield 2", zo meldde Nesmith. "Ik vermoed dat dit een geweldige game gaat worden, want het zal veel problemen die mensen met het origineel hebben aanpakken. Men kan wat er nu al is pakken en een hoop nieuwe dingen toevoegen en veel van die problemen oplossen."

Hij vergelijkt het ook met de transitie van The Elder Scrolls 4: Oblivion naar het vijfde deel, Skyrim. "Toen we Skyrim maakten, hadden we het enorme voordeel dat we Oblivion al hadden, wat weer het enorme voordeel had dat we Morrowind al hadden. (...) We hoefden alleen maar de boel te blijven verbeteren en nieuwe dingen toe te voegen. We hoefden niet helemaal van vooraf aan te beginnen. Als we dat wel hadden moeten doen, had dat ons twee of drie jaar extra ontwikkeltijd gekost."

Starfield kwam afgelopen jaar uit op Xbox en pc, en hoewel de game gemiddeld genomen goed werd ontvangen, waren er ook wat klachten. Zo vinden sommige spelers het irritant dat de gameplay in de ruimte relatief beperkt is, en zijn er ook klachten over een gebrek aan met de hand gemaakte content op de verschillende planeten.

Een eventueel vervolg kan echter nog lang op zich laten wachten. Bethesda gaat zich voor zover bekend eerst richten op The Elder Scrolls 6, waarna waarschijnlijk een nieuwe Fallout-game aan de beurt is.

Bruce Nesmith werkt tegenwoordig overigens bij de studio NearStudios. De ontwikkelaar heeft onlangs zijn debuutgame Hawthorn onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!