'Starfield 2 wordt een geweldige game'
Gamer.nl
Nieuws

'Starfield 2 wordt een geweldige game'

Omdat de ontwikkelaars hebben kunnen leren van het origineel

De voormalige Bethesda-designer Bruce Nesmith denk dat een eventueel vervolg op Starfield een "geweldige game" kan worden.

Dat meldt hij aan Videogamer. Hij vergeleek het origineel met de eerste games in de Mass Effect- en Assassin's Creed-franchises, waarbij ontwikkelaars bij het maken van die games ervaring hebben opgedaan waarmee ze vervolgen beter maakten.

"Ik kijk uit naar Starfield 2", zo meldde Nesmith. "Ik vermoed dat dit een geweldige game gaat worden, want het zal veel problemen die mensen met het origineel hebben aanpakken. Men kan wat er nu al is pakken en een hoop nieuwe dingen toevoegen en veel van die problemen oplossen."

Hij vergelijkt het ook met de transitie van The Elder Scrolls 4: Oblivion naar het vijfde deel, Skyrim. "Toen we Skyrim maakten, hadden we het enorme voordeel dat we Oblivion al hadden, wat weer het enorme voordeel had dat we Morrowind al hadden. (...) We hoefden alleen maar de boel te blijven verbeteren en nieuwe dingen toe te voegen. We hoefden niet helemaal van vooraf aan te beginnen. Als we dat wel hadden moeten doen, had dat ons twee of drie jaar extra ontwikkeltijd gekost."

Starfield kwam afgelopen jaar uit op Xbox en pc, en hoewel de game gemiddeld genomen goed werd ontvangen, waren er ook wat klachten. Zo vinden sommige spelers het irritant dat de gameplay in de ruimte relatief beperkt is, en zijn er ook klachten over een gebrek aan met de hand gemaakte content op de verschillende planeten.

Een eventueel vervolg kan echter nog lang op zich laten wachten. Bethesda gaat zich voor zover bekend eerst richten op The Elder Scrolls 6, waarna waarschijnlijk een nieuwe Fallout-game aan de beurt is.

Bruce Nesmith werkt tegenwoordig overigens bij de studio NearStudios. De ontwikkelaar heeft onlangs zijn debuutgame Hawthorn onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!