Starbreeze verbreekt stilte rondom uitgestelde Payday 3-patch
Nieuws

Starbreeze verbreekt stilte rondom uitgestelde Payday 3-patch

De patch moet volgens de ontwikkelaar binnenkort echt uitkomen

Starbreeze heeft iets meer duidelijkheid gegeven over de meermaals uitgestelde eerste patch voor Payday 3.

Starbreeze gaf begin deze maand aan dat de patch meer dan tweehonderd verbeteringen aan de game gaat toevoegen. Eigenlijk had de patch op 5 oktober moeten uitkomen, maar een week later meldde het bedrijf dat het pas ergens in het midden van deze maand uit zou komen. Ook dat is niet gebeurd, en Starbreeze gaf geen nieuwe releasedatum.

"Ondanks onze stilte, willen we jullie allemaal verzekeren dat het team nog altijd hard werkt aan onze hoofdprioriteit: het uitbrengen van de beloofde patch. Ook willen we er voor zorgen dat het proces van onze patches publiceren in de toekomst stabiel verloopt", aldus de ontwikkelaar. "We weten dat het rottig is om telkens hetzelfde aan te horen." De patch zou op dit moment worden getest en voor goedkeuring naar de platformhouders zijn gestuurd.

Payday 3 kwam op 21 september uit en spelers hadden sinds het begin last van matchmaking-problemen, waardoor spelers slecht of zelfs helemaal niet aan potjes mee konden doen. Begin deze maand liet Starbreeze weten dat de matchmaking-problemen zo goed als opgelost waren, al spreken fans hun onvrede uit over allerlei andere problemen in de game. Als gevolg blijft het spelersaantal - in ieder geval op Steam - slinken.

Payday 3 is speelbaar op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc en ook via Game Pass. De game speelt zich enkele jaren na Payday 2 in New York City af. Dallas, Hoxton, Chain en Wolf keren terug nadat ze hun criminele praktijken aan de wilgen hebben gehangen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!