Star Wars Jedi: Survivor-speler stuit op bug die savefile onbruikbaar maakt
Nieuws

Star Wars Jedi: Survivor-speler stuit op bug die savefile onbruikbaar maakt

Kijk uit in de 'chamber of duality'

Er is een bug in Star Wars Jedi: Survivor gevonden waardoor men vast komt te zitten en men helemaal opnieuw aan de game moet beginnen.

Reddit-bezoeker Koboh maakt melding van een bug die in de eerste twee à drie uur van het spel voorkomt en er voor zorgt dat mensen die sterven voordat ze saven, respawnen op een locatie waaruit ze niet kunnen ontsnappen. Daardoor moet men helemaal opnieuw aan de game beginnen en heeft men dus niets meer aan diens savefile.

Wanneer men de 'chamber of duality' klaart en met de lift weer vertrekt, wordt aangeraden dat spelers zo snel mogelijk mediteren (oftewel saven). Wanneer men kort na de rit met de lift sterft, respawnt men namelijk weer in de chamber in kwestie en kan men daar niet meer ontsnappen, aangezien de lift ook niet werkt. Diverse Reddit-bezoekers hebben aangegeven hetzelfde te hebben ervaren.

Het is waarschijnlijk dat de bug ergens binnenkort wordt verholpen. EA en Respawn gaven eerder al aan dat ze aan diverse patches voor de game werken. Veel gamers - zowel op pc als consoles - klagen over de staat waarin de game eind vorige week is uitgekomen. Het spel kent diverse prestatieproblemen en bugs.

EA verontschuldigde zich afgelopen weekend al voor de situatie: "We zijn op de hoogte dat Star Wars Jedi: Survivor niet naar onze standaard presteert voor een gedeelte van onze pc-spelers, met name mensen met krachtige systemen of specifieke configuraties. (...) Wees er zeker van dat we aan oplossingen voor deze problemen werken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error