Star Wars Jedi: Survivor komt bewust niet op PS4 en Xbox One uit
Nieuws

Star Wars Jedi: Survivor komt bewust niet op PS4 en Xbox One uit

Respawn Entertainment heeft er bewust voor gekozen om Star Wars Jedi: Survivor niet op PlayStation 4 en Xbox One uit te brengen - dat moet de game alleen maar beter en uitgebreider maken.

Dat meldt regisseur Stig Asmussen in een interview met Play Magazine (via MP1ST). "We kwamen er achter dat we (met de current-gen consoles) gebruik konden maken van de snellere processoren, groter geheugen en betere laadtijden om veel grotere maps met meer details en meer variatie in vijanden en personages te creëren."

Volgens Asmussen was de current-gen-upgrade voor Star Wars Jedi: Fallen Order een goede oefening. Er werd zelfs nog overwogen om ray tracing toe te voegen aan die versie, maar uiteindelijk werd daar van afgezien omdat het niet bij het uiterlijk van de omgeving paste. "Maar het proces hielp ons bij het bepalen van hoe we ray tracing wilden inzetten in onze gemodificeerde versie van Unreal Engine 4."

De krachtigere consoles waar Jedi: Survivor op uitkomt, moet in ieder geval een evolutie ten opzichte van de vorige game betekenen. "We wilden niet helemaal breken met de eerste game vanwege de goede ontvangst, maar we wilden de ervaring wel evolueren en uitbreiden. Precies dat was mogelijk met deze nieuwe generatie, en ik geloof dat het een nieuwe ervaring in het Star Wars-universum oplevert."

Star Wars Jedi: Survivor speelt zich vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste deel af. Zoals gezegd speelt Cal Kestis opnieuw de hoofdrol. Onlangs werd Survivor uitgesteld van maart naar 28 april. De game komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Survivor is niet de enige Star Wars-game in ontwikkeling bij EA. Respawn ontwikkelt ook een nog naamloze shooter in het Star Wars-universum en werkt samen met Bit Reactor - een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van de Xcom-franchise - aan een strategiegame. Andere Star Wars-games die buiten EA in ontwikkeling zijn, zijn onder andere Star Wars Eclipse en een remake van Knights of the Old Republic.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!