Star Wars Eclipse behoudt elementen uit eerdere Quantic Dream-games
Star Wars Eclipse moet de belangrijkste elementen uit andere Quantic Dream-games behouden.
Dat laat CEO Guillaume de Fondaumiere weten in een gesprek met IGN. Het eerder aangekondigde Star Wars Eclipse wordt ontwikkeld door de studio achter verhaalgedreven games als Heavy Rain en Detroit: Become Human.
"Met Star Wars Eclipse gaan we de fundamentele elementen van een Quantic Dream-game intact houden." Daaronder vallen volgens hem "erg sterk uitgewerkte personages, meerdere speelbare personages en natuurlijk de mogelijkheid voor spelers om via hun acties en keuzes te bepalen hoe het verhaal zich ontvouwt."
Dat wil echter niet zeggen dat de gameplay gelijk blijft aan bovengenoemde spellen. Waar Heavy Rain en Detroit filmische games zijn die soms bijna geheel draaien om quick-time events, daar moet Star Wars Eclipse volgens De Fondaumiere een actie-adventure worden. "De actie-elementen worden erg belangrijk. We blijven doen waar we goed in zijn, en dat is gepassioneerd werken aan onze game en veel details toevoegen."
Star Wars Eclipse speelt zich af ten tijde van de High Republic. In de game nemen spelers de rol aan van verschillende personages, waarbij keuzes invloed hebben op de toestand in de Outer Rim van het universum. Een officiële releasedatum en systemen zijn nog niet bekend.