Stalker 2-spelwereld bijna geheel met de hand gemaakt, is 'gigantisch'
Nieuws

Stalker 2-spelwereld bijna geheel met de hand gemaakt, is 'gigantisch'

De game uitspelen zou spelers zo'n honderd uur kunnen kosten

De spelwereld van Stalker 2: Heart of Chornobyl is bijna geheel met de hand gemaakt en is volgens de makers "gigantisch".

Dat meldde de technische producent van de game, Yevhenii Kulyk, op Gamescom tegen GamesRadar+. "Natuurlijk kun je een grote spelwereld maken, maar het moet allereerst speelbaar en prachtig zijn en de locaties van de Zone moeten spelers bijblijven. Maar als we het over de grootte hebben - ja, het is groot. Het is erg groot, maar we hebben haast geen procedurele generatie voor de spelwereld gebruikt."

Procedurele generatie van omgevingen wordt bij veel games met grote spelwerelden steeds vaker toegepast, maar volgens de ontwikkelaar is dit dus bijna niet gebruikt bij de ontwikkeling van Stalker 2. "Alles wat je ziet en ervaart in onze game is door onze getalenteerde leveldesigners, artiesten, enzovoorts gemaakt. Je zal geen twee gebouwen of ruimtes die precies hetzelfde zijn tegenkomen. Elke Stalker 2-speler gaat een eigen verhaal meemaken." De website meldt daarbij dat het spel zo'n honderd uur zou vergen om uit te spelen, al worden daar geen verdere details over gegeven.

Stalker 2: Heart of Chornobyl is een first-person shooter en brengt spelers wederom naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De ontwikkeling van de game heeft behoorlijk wat voeten in de aarde, want de studio was in Oekraïne gesitueerd toen de invasie van Rusland begon. Inmiddels werkt de ontwikkelaar vanuit de Tsjechische Republiek, maar sommige werknemers zijn noodgedwongen nog in Oekraïne. De game is dan ook meermaals uitgesteld, maar als het goed is verschijnt Stalker 2: Heart of Chornobyl op 20 november voor Xbox Series X en S en pc. Ook verschijnt het spel meteen op release op Game Pass.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Marvel-acteur Kumail Nanjiani heeft rol in tweede Fallout-seizoen'
Nieuws

'Marvel-acteur Kumail Nanjiani heeft rol in tweede Fallout-seizoen'

Nanjiani speelde ook in de HBO-serie Silicon Valley

Kumail Nanjiani, die de rol van Kingo speelde in de Marvel-film Eternals, schijnt een rol te hebben in het aankomende tweede seizoen van de Fallout-serie.

Dat wordt geclaimd in de nieuwsbrief van The InSneider (via Eurogamer). De acteur, die ook bekend is van zijn rol in HBO-serie Silicon Valley, zal volgens de bron een "hoog gepositioneerde ambtenaar binnen de Brotherhood of Steel" spelen.

Eerder bleek al dat Macaulay Culkin - vooral bekend van de Home Alone-films - een rol krijgt in Fallout. Het eerste seizoen van Fallout, dat eerder dit jaar op Amazon Prime Video verscheen, was een groot succes. In de eerste zestien dagen sinds release werden er 65 miljoen kijkers bereikt, en de verkoop- en spelerscijfers van diverse Fallout-games stegen dan ook als gevolg daarvan.

Door de branden in Los Angeles zijn de opnames van het tweede Fallout-seizoen overigens uitgesteld. De productie van het tweede Fallout-seizoen begon afgelopen november al, maar zou deze week weer verdergaan nadat er tijdens de feestdagen een pauze in werd gelast. Het is niet bekend wanneer het tweede seizoen op Amazon Prime verschijnt en of het uitstel van de opnames impact heeft op een mogelijke releasedatum.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Warner Bros. Games-directeur David Haddad vertrekt
Nieuws

Warner Bros. Games-directeur David Haddad vertrekt

Het was een uitdagend jaar voor het bedrijf

David Haddad, de directeur van Warner Bros. Interactive, vertrekt na twaalf jaar.

Dat werd gisteren aangekondigd. De topman zal nog drie maanden in zijn rol blijven terwijl er naar een vervanger wordt gezocht. "David heeft wijselijk een moment gekozen wanneer ons releaseschema luchter is, zodat er zo weinig mogelijk ontregeling plaatsvindt bij onze projecten en strategische plannen", aldus JB Perrette, de CEO van global streaming en games bij Warner Bros. Discover, tegen Variety.

Haddads vertrekt volgt na een tegenvallend jaar voor de gamedivisie van Warner Bros. nadat Suicide: Kill the Justice League en Multiversus niet naar verwachting hebben gepresteerd. David Zaslav, de CEO van Warner Bros., noemde de gamedivisie zelfs de zwakke schakel binnen het bedrijf.

Bij Warner Bros. wordt er in ieder geval aan een vervolg op het succesvolle Hogwarts Legacy gewerkt. Ook komt er een spel gebaseerd op Wonder Woman, al is die game al geruime tijd niet getoond.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!