Square Enix eist verwijdering details nieuwe Tomb Raider-game
Nieuws

Square Enix eist verwijdering details nieuwe Tomb Raider-game

Square Enix zou eisen dat een podcast met daarin mogelijke details over een nieuwe Tomb Raider-game wordt verwijderd.

Vorige week lekten er mogelijke details uit over een nieuwe Tomb Raider-game in ontwikkeling, genaamd Project Jawbreaker. Croft zou al wat ouder zijn in de game en dealen met eenzaamheid. De avonturierster zou wereldwijd bekend zijn. Daardoor zou een nieuwe generatie opgroeien met Croft als ideaalbeeld en in haar voetsporen willen treden. Lara zou uiteindelijk samenwerken met een groep fans om met een mysterieuze catastrofe te dealen. 

De details werden door journalist Colin Moriarty gedeeld via de Sacred Symbols-podcast. De host van die podcast, Last Stand media, heeft nu een DMCA-aanvraag ontvangen waaruit blijkt dat de aflevering - of op zijn minst de audio waarin over de Tomb Raider-game word gepraat - verwijderd moet worden. Dat heeft Moriarty laten weten in een nieuwe video die hieronder te bekijken is.

Daarbij zou de DMCA-aanvraag van Square Enix komen. Dat is opvallend, omdat de Japanse uitgever ontwikkelaar Crystal Dynamics, en daarmee de Tomb Raider-franchise, aan Embracer Group heeft verkocht. Square Enix zou voor nu echter nog diverse contractuele verbindingen hebben aan de franchise en daarom zou de aanvraag van dat bedrijf komen.

Moriarty is in ieder geval verbaasd over de DMCA-aanvraag, aangezien hij de info van uit script voor stemacteurs heeft verkregen. "Ik heb niet ingebroken bij Crystal Dynamics om deze informatie te verkrijgen." Hij is dan ook niet van plan om de aflevering offline te halen tenzij hij echt gedwongen wordt.

Vooralsnog is niet bevestigd dat de gelekte informatie over 'Project Jawbreaker' klopt, al maakt het feit dat Square Enix de aflevering offline wil hebben de kans dat het script echt is wel groter. Officieel is alleen bekend dat Crystal Dynamics aan een nieuwe Tomb Raider-game werkt die op Unreal Engine 5 draait.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Call of Duty-makers werken aan Kickboxer-game
Nieuws

Voormalige Call of Duty-makers werken aan Kickboxer-game

Het is niet bekend of de gelijkenis van Jean-Claude Van Damme in de game zit

Force Multiplier Studios, een ontwikkelaar bestaande uit mensen die aan Call of Duty en Borderlands hebben gewerkt, werkt aan een game gebaseerd op de Kickboxer-filmfranchise.

Dat valt op IGN te lezen. De studio werkt samen met Dimitri Logothetis en Rob Kickman, het duo achter de twee meest recentelijk uitgekomen Kickboxer-films. De game bevindt zich nog maar in een vroeg stadium, maar moet "het rijke narratief van Kickboxer met kinetische martial arts-actie combineren". Daarbij kunnen spelers "iconische personages en locaties uit de franchise" verwachten. Veel meer details zijn er nog niet.

De eerste Kickboxer-film verscheen in 1989. Jean-Claude Van Damme speelde de hoofdrol. Er verschenen vier vervolgen. in de jaren negentig. In 2016 werd de franchise nieuw leven in geblazen met Kickboxer: Vengeance, waarin Van Damme naast Dave Bautista schitterde, gevolgd door Kickboxer: Retaliation in 2018. Aankomend voorjaar moet een nieuw deel, Kickboxer: Armageddon, worden opgenomen.

De ontwikkelaar gaf niet prijs of spelers de gelijkenis van Jean-Claude Van Damme in de game kunnen verwachten. "We zijn allemaal gigantische fans van de Kickboxer-films, en we hebben licenties voor vele personages en gelijkenissen uit het Kickboxer-universum. We zullen later in het jaar veel meer informatie delen."

Force Multiplier Studios is een relatief nieuwe ontwikkelaar opgericht door Jeremy Breslau, Brent Friedman en Charnjit Bansi, die onder andere aan franchises als Call of Duty, Borderlands, Tomb Raider en Halo hebben gewerkt. Eerder bracht de studio al de shooter Karnivus: Rooftop Rumble uit binnen Fortnite.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerder aangekondigde Age of Empires 3: Definitive Edition-dlc geannuleerd
Nieuws

Eerder aangekondigde Age of Empires 3: Definitive Edition-dlc geannuleerd

De aankondiging van de dlc was volgens de ontwikkelaar te voorbarig

De ontwikkelaar van Age of Empires 3: Definitive Edition heeft de vorig jaar aangekondigde dlc voor de game geannuleerd.

Dat werd eerder deze week via de officiële website aangekondigd. De ontwikkelaar laat weten dat het om een moeilijk besluit gaat. Daarbij wordt gemeld dat de dlc werd aangekondigd voordat hij daadwerkelijk in ontwikkeling was, omdat men de franchise wilde vieren. "We weten nu dat die aankondiging voorbarig was."

"We weten dat dit een grote teleurstelling is en velen van jullie keken uit naar meer content. We hebben eind vorig jaar een patch voor de game uitgebracht, maar we begrijpen dat dit niet van het formaat was waar jullie op hoopten." Men benadrukt dat er geen dlc voor de game meer zal volgen, al blijven de servers wel beheerd worden.

Age of Empires 3: Definitive Edition is een moderne versie van de oorspronkelijke game uit 2005. Het spel verscheen in 2020 op pc en is ook verkrijgbaar via Game Pass. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!