Spelers met vroege toegang tot Wild Hearts klagen over prestaties
Nieuws

Spelers met vroege toegang tot Wild Hearts klagen over prestaties

Wild Hearts is sinds kort speelbaar voor een select aantal spelers, maar die klagen online over de prestaties van de game.

Wild Hearts komt aanstaande vrijdag pas uit, maar EA Play-leden (en dus Game Pass Ultimate-abonnees) kunnen al met een trial van een aantal uur aan de slag.

Op de Wild Hearts-subreddit klagen vooral pc-gamers dat het spel "slecht geoptimaliseerd is". Daarbij lijken zelfs systemen die de aanbevolen systeemeisen matchen of overstijgen problemen te hebben met consistente framerates te halen, ongeacht welke resolutie wordt aangehouden.

Een Xbox Series-gamer vergelijkt in een Reddit-post de in-game graphics met promotionele screenshots die voor de release van de game zin uitgebracht en merkt op dat "het op een andere game lijkt". Een andere Redditor meldt dat de graphics op PS5 een "wazige rotzooi" zijn.

Sommige spelers hopen dat de uiteindelijke versie van de game beter wordt dan de huidige trial. Ontwikkelaar Omega Force zelf heeft al een reactie gegeven en gezegd dat men continue aan optimalisatie en verbeteringen in de prestaties werkt - er moeten in de toekomst updates uitkomen. Zo zou er volgende week een patch op de planning staan waarmee een een probleem met de CPU zou worden opgelost. Dit zou de ervaring op systemen met krachtigere CPU's moeten verbeteren. Ook moet DLSS- en FSR-ondersteuning via toekomstige patches worden toegevoegd.

Wild Hearts is een fantasievolle jaagspel dat zich afspeelt in Azuma, een fictieve versie van het oude Japan. Spelers nemen het op tegen gigantische beesten die de Kemono worden genoemd. Mensen kunnen zowel alleen of met twee vrienden in co-op spelen. Crossplay wordt op alle platforms waarop de game uitkomt ondersteund. Wild Hearts komt zoals gezegd aanstaande vrijdag uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!