Spelers met vroege toegang tot Wild Hearts klagen over prestaties
Wild Hearts is sinds kort speelbaar voor een select aantal spelers, maar die klagen online over de prestaties van de game.
Wild Hearts komt aanstaande vrijdag pas uit, maar EA Play-leden (en dus Game Pass Ultimate-abonnees) kunnen al met een trial van een aantal uur aan de slag.
Op de Wild Hearts-subreddit klagen vooral pc-gamers dat het spel "slecht geoptimaliseerd is". Daarbij lijken zelfs systemen die de aanbevolen systeemeisen matchen of overstijgen problemen te hebben met consistente framerates te halen, ongeacht welke resolutie wordt aangehouden.
Een Xbox Series-gamer vergelijkt in een Reddit-post de in-game graphics met promotionele screenshots die voor de release van de game zin uitgebracht en merkt op dat "het op een andere game lijkt". Een andere Redditor meldt dat de graphics op PS5 een "wazige rotzooi" zijn.
Sommige spelers hopen dat de uiteindelijke versie van de game beter wordt dan de huidige trial. Ontwikkelaar Omega Force zelf heeft al een reactie gegeven en gezegd dat men continue aan optimalisatie en verbeteringen in de prestaties werkt - er moeten in de toekomst updates uitkomen. Zo zou er volgende week een patch op de planning staan waarmee een een probleem met de CPU zou worden opgelost. Dit zou de ervaring op systemen met krachtigere CPU's moeten verbeteren. Ook moet DLSS- en FSR-ondersteuning via toekomstige patches worden toegevoegd.
Wild Hearts is een fantasievolle jaagspel dat zich afspeelt in Azuma, een fictieve versie van het oude Japan. Spelers nemen het op tegen gigantische beesten die de Kemono worden genoemd. Mensen kunnen zowel alleen of met twee vrienden in co-op spelen. Crossplay wordt op alle platforms waarop de game uitkomt ondersteund. Wild Hearts komt zoals gezegd aanstaande vrijdag uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.