Sommige Warzone 2.0-spelers krijgen melding dat ze Modern Warfare 2 moeten kopen om te kunnen spelen
Nieuws

Sommige Warzone 2.0-spelers krijgen melding dat ze Modern Warfare 2 moeten kopen om te kunnen spelen

Een bug lijkt ervoor te zorgen dat spelers van Warzone 2.0 na enkele potjes de game niet meer kunnen opstarten. Ze worden geconfronteerd met een bericht dat zegt dat ze "Modern Warfare 2 moeten kopen om overal toegang tot te krijgen".

Het leidde tot enkele gefrustreerde berichten op onder andere Reddit. Spelers die de game niet hebben gekocht melden dat ze eerst wel gewoon Warzone 2.0 konden spelen, maar nu geen enkele van de gamemodi nog in komen. Sommigen zeggen dat ze de DMZ-modus wel nog in komen, anderen juist niet.

De getroffen spelers denken dat het om een bug bij de launcher van de games gaat. Warzone 2.0 en Call of Duty: Modern Warfare 2 delen die launcher immers, ondanks dat het twee aparte games zijn.

De Trello-pagina van Warzone 2.0, waarop ontwikkelaar Raven Software bijhoudt welke problemen er bekend zijn en aan welke oplossingen er wordt gewerkt, meldt iets over de 'Play again'-knop. "De 'Play again'-knop na een potje is uitgeschakeld terwijl wij naar een probleem kijken", zo staat er sinds 16 november. Het is onbekend of dat probleem iets te maken heeft met het buitensluiten van spelers.

Naar verluidt werkt het voor sommige spelers die last van de bug hebben om voor een Warzone 2.0-match uitgenodigd te worden via een Voice Channel. Zo zouden ze de game wel weer kunnen spelen. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error