Resident Evil-bedenker heeft plannen voor nieuwe game
Nieuws

Resident Evil-bedenker heeft plannen voor nieuwe game

Resident Evil-bedenker Shinji Mikami heeft plannen voor een nieuwe game.

Dat meldt hij in een gesprek met Jun Takeuchi op het officiële Biohazard YouTube-kanaal, waarmee wordt gevierd dat de Resident Evil-franchise 25 jaar bestaat. "Ik wil mijn eigen game maken. Ik wil weer een game maken. We bereiden ons daar op dit moment langzaam op voor. Om het te laten werken geef ik alle irritante werkzaamheden aan iemand anders." Daarbij legt Mikami de nadruk op dat hij wil samenwerken met jongere ontwikkelaars om hen de kans te geven meer ervaring op te doen. 

Mikami maakte de eerste vier Resident Evil-games, maar ging daarna weg bij Capcom en richtte Tango Gameworks op, waarmee hij The Evil Within ontwikkelde. Sindsdien heeft hij als adviserende rol meegewerkt aan The Evil Within 2 en Ghostwire Tokyo, maar zelf niet meer een game geregisseerd. Daar lijkt in de toekomst dus verandering in te komen.

Takeuchi - de producent van verschillende moderne Resident Evil-games, waaronder het zevende deel - deed in het gesprek ook een boekje open over zijn ervaringen. Zo meldt hij dat Capcom in eerste instantie van plan was om van Resident Evil 7: Biohazard een live service game met microtransacties en een online multiplayer te maken. Toen Takeuchi mee ging helpen met de ontwikkeling van die game werden die plannen echter geschrapt.

Het volledige gesprek van 18 minuten is hieronder te bekijken. Het is daarbij 'part 1', dus er volgt nog meer content.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pocket Wheels combineert platformen en racen
Nieuws

Pocket Wheels combineert platformen en racen

Komt in 2026 naar alle moderne consoles en pc

Deck13 Spotlight brengt volgend jaar Pocket Wheels uit, een 3D-game die de platform- en racegenres combineert.

Volgens ontwikkelaar Florian Wolf draait Pocket Wheels om de fantasieën die we als kinderen thuis creëerden met ons speelgoed. Spelers besturen een speelgoedwagen die kan springen, glijden en zelfs een grijphaak heeft. Daarnaast kunnen er andere voertuigen aangeschaft worden door in de game munten te verzamelen - waaronder een motor en een skateboard.

Spelers bezoeken diverse kamers in het huis - elk met een eigen thema - en doen tussen het platformen door ook diverse racebanen aan. Ook zijn er diverse andere bezigheden te ontdekken, waaronder potjes tafelvoetbal, minigolf en 'de vloer is lava'. Daarbij waarschuwt de ontwikkelaar specifiek voor een gevaarlijke Roomba die door het huis heen schuift.

Pocket Wheels komt in de loop van 2026 uit op pc (Steam, GOG), Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Hieronder kan de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer
Nieuws

Wyrdsong van voormalige Fallout-makers heeft geen open spelwereld meer

Het ontwikkelteam is daarbij flink uitgedund

Wyrdsong, de debuutgame van een studio bestaande uit voormalige Bethesda- en Obsidian-ontwikkelaars, wordt minder ambitieus dan in eerste instantie de bedoeling was: de game heeft geen open spelwereld meer.

Dat meldt Jeff Gardiner - die voorheen aan het roer van Fallout 76 stond - aan PC Gamer. Wyrdsong werd in 2022 aangekondigd als de debuutgame van Something Wicked Games, maar het team heeft niet afdoende financiële middelen weten los te peuteren nadat het geld uit een investering van NetEase opgemaakt was.

Volgens Gardiner is het grootste gedeelte van het team inmiddels niet meer werkzaam bij de studio, waaronder medeoprichter Charles Staples (voorheen van Obsidian Entertainment). Ook Will Shen, de missiedesigner van Starfield die in 2023 werd aangenomen bij Something Wicked, is vertrokken.

Als gevolg van dit alles heeft de studio de schaal van Wyrdsong naar beneden bijgesteld. Waar het plan eerst was om er een openwereld-rpg van te maken, wordt de spelwereld nu opgedeeld in zones - vergelijkbaar met het recentelijk verschenen Avowed. Daarnaast is er een roguelite systeem aan de game toegevoegd, wat volgens de makers prima bij het concept van de game past.

Something Wicked Games blijft het spel ontwikkelen, al geeft Gardiner toe dat de toekomst er "erg uitdagend" uitziet en dat de game wordt ontwikkeld met een minimale bezetting. "Ik werk hard aan het vinden van meer investeringen of aanbiedingen van uitgevers. Ik hoop dat we er dit jaar uit komen, maar ik probeer ook gewoon de storm te doorstaan."

Wyrdsong speelt zich af in een alternatieve versie van Portugal tijdens de Middeleeuwen. Het spel moet er voor zorgen dat gamers "de aard van de realiteit in twijfel trekken". Daarbij moeten gemaakte keuzes en de consequenties die daaruit voortvloeien een belangrijk onderdeel van de ervaring worden, al is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is in de nieuwe versie van het spel. Het is nog niet bekend wanneer Wyrdsong verschijnt of op welke platform.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!