Phil Spencer: overnames horen bij een gezonde game-industrie
Nieuws

Phil Spencer: overnames horen bij een gezonde game-industrie

Tijdens een aflevering van Podcast Unlocked legt Xbox-hoofd Phil Spencer onder andere uit waarom overnames volgens hem bij een 'gezonde game-industrie' horen.

Daarmee gaat Spencer in op de kritiek die soms wordt geuit op studio's die worden overgekocht door bedrijven als Microsoft en Sony. 

"Een ding wat ik wil zeggen: het starten van een nieuwe studio, of wat voor bedrijf dan ook, is een risicovolle stap. En een videogamestudio des te meer", zegt Spencer.

"En als een team daadwerkelijk dat risico neemt - een studio beginnen, door de jaren heen daarmee waarde creëren - dan is het te kort door de bocht om te zeggen dat ze de studio niet moeten verkopen.

Hetgeen wat zorgt voor de cyclus van teams die nieuwe studio's oprichten, is de kans voor de mensen die een immens risico nemen met het starten van een nieuw team laten inzien wat voor waarde ze hebben gecreëerd, en overnames zijn daar absoluut onderdeel van."

Ook feliciteert Spencer Sony met de overname van Housemarque en voegt hij toe dat overnames een 'gezond onderdeel' van de game-industrie zijn.

Tijdens de podcast geeft Spencer meer uitleg over verschillende onderwerpen, waaronder de visie achter Game Pass. Daarbij benadrukt hij dat Microsoft niet beoogt om 'iedereen een Game Pass-abonnee' te maken, en dat de dienst naast het reguliere verdienmodel bestaat.

"Als we kijken naar het verdienmodel van Game Pass, dan gaat het niet alleen om hoeveel games een abonnee speelt en of ze die kopen. Waar we wel naar kijken is de groei van het aantal spelers op ons platform en of ze vaker spelen. En op basis van die activiteit zien we dat we groeien."

Bekijk hieronder de gehele aflevering.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!