Persona 3 Reload ontvangt nieuwe content via Expansion Pass
Nieuws

Persona 3 Reload ontvangt nieuwe content via Expansion Pass

Waaronder uitbreiding Episode Aigis: The Answer

Er komt een Expansion Pass beschikbaar voor Persona 3 Reload waarmee nieuwe content aan de game wordt toegevoegd.

Dat werd gisteren tijdens de Xbox Partner Preview aangekondigd. De betaalde uitbreidingspas - die naar schatting 35 euro gaat kosten - geeft mensen op 12 maart twee muzieksets uit Persona 5 Royal en Persona 4 Golden. In mei verschijnen er nieuwe kostuums en muziek uit The Velvet Room.

Fans zullen echter vooral uitkijken naar september, wanneer Episode Aigis: The Answer voor de game zal verschijnen. Deze uitbreiding zat oorspronkelijk in Persona 3 FES - een verbeterde versie van het oorspronkelijke spel - en betreft een epiloog dat zich op AI-personage Aigis richt.

Persona 3 Reload verscheen afgelopen februari op pc, PlayStation- en Xbox-consoles, alsmede Xbox Game Pass. Het is een remake van de oorspronkelijke Shin Megami Tensei: Persona 3 die op PlayStation 2 uitkwam.

In de game krijgen spelers de besturing over een student die zich aansluit bij de Specialized Extracurricular Execution Squad (SEES). Deze groep onderzoekt een vreemde afwijking genaamd de Dark Hour, waarbij ze toegang krijgen tot de Tartarus - een gigantische toren waarin monsterlijke wezens genaamd de Shadows vertoeven. Overdag gaan spelers naar school en hebben ze sociale interactie met medestudenten, wat ze 's nachts sterker maakt.

Denian Franken beloonde de game met een 8,5: "Persona 3 Reload is een ouderwetse, Japanse rpg die sterk de nadruk legt op routineuze gameplay en het verzamelen van ervaringspunten. Gelukkig is er licht aan het einde van de beruchte Tartarus-toren, want wie het spel tot in de laatste minuten doorspeelt, wordt beloond met een fantastisch verhaal met intrigerende personages die je niet snel meer zult loslaten."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!