'Perfect Dark-studio kent verwoede leegloop van werknemers'
Nieuws

'Perfect Dark-studio kent verwoede leegloop van werknemers'

Xbox-studio The Initiative, dat werkt aan een nieuwe Perfect Dark-game, zou te maken hebben met een verwoede leegloop van werknemers.

Dat claimt VGC te hebben geleerd via gesprekken met insiders en het napluizen van LinkedIn-profielen. De leegloop zou de afgelopen twaalf maanden plaats hebben gevonden. Ongeveer de helft van de werknemers van de studio - zo'n 34 mensen - zouden zijn opgestapt.

Onlangs bleek al dat regisseur Dan Neuburger is opgestapt, maar ook design director Drew Murray, hoofd level design Chris O'Neill, principal world builder Jolyon Myers, twee senior system designer en drie voormalige God of War-designers zijn vertrokken. Verder zouden twee senior writers weg zijn gegaan, alsmede de technical director, tech art director, lead gameplay engineer, lead animator en hoofd van QA. VGC heeft in diens artikel een lijst gemaakt van iedereen die is vertrokken en nog werkzaam is bij The Initiative.

Volgens gesprekken die VGC met voormalige werknemers heeft gehouden, zouden een gebrek aan creatieve autonomie en een langzame ontwikkeling ter grondslag liggen aan de vele vertrokken werknemers, die zich voor een aanzienlijk gedeelte niet gehoord zouden voelen. Men zou "snel en verwoed" zijn vertrokken. Het momentum van de ontwikkeling van Perfect Dark zou daarmee "hevig beïnvloed zijn".

Vorig jaar werd al aangekondigd dat Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics meehelpt met de ontwikkeling van de Perfect Dark-reboot. VGC speculeert dat dit zou kunnen betekenen dat Crystal Dynamics een belangrijkere rol binnen de ontwikkeling heeft dan eerst gedacht. Tot slot speculeren VGC en diens bronnen dat de ontwikkeling van Perfect Dark door deze omstandigheden min of meer van een reboot is voorzien en het dus nog jaren kan duren voordat het spel uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo
Nieuws

Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo

Zou het Alarmo nu bij Nintendo afgaan?

Een fan heeft de oorspronkelijke Doom draaiende gekregen op Alarmo, de onlangs uitgekomen wekker van Nintendo.

Het is bij fans van Doom een trend om Doom op de meest uiteenlopende apparaten speelbaar te krijgen, waaronder een koelkast, pinautomaat, Lego-blokje en zelfs een John Deere-tractor.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat Doom speelbaar gemaakt zou worden op Alarmo, de pas uitgekomen wekker van Nintendo. Ene GaryOderNichts heeft op social media zijn prestatie gedeeld. De grote knop op de wekker kan daarbij daadwerkelijk gebruikt worden om de game te spelen. Hij deelt zelfs de broncode zodat eigenaren van Alarmo het zelf voor elkaar kunnen krijgen.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo
Nieuws

Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo

De eerste game van de studio is nog altijd niet onthuld

Toshihiro Nagoshi, de bedenker van de Like a Dragon-franchise, heeft het driejarige jubileum van zijn huidige bedrijf Nagoshi Studio gevierd met een opmerkelijke muziekvideo.

In de video explodeert het hoofd van de ontwikkelaar en is er daarna een rapnummer hoorbaar. In een bijgeleverd Japanstalig bericht (via VGC) vertelt Nagoshi meer over de huidige stand van zaken. Hij laat daarbij weten dat de studio inmiddels uit meer dan tachtig werknemers bestaat.

Overigens geeft Nagoshi nog altijd geen details over de debuutgame van de studio. Volgens hem is er nog iets meer tijd nodig voordat het spel onthuld kan worden, maar wordt er wel dagelijks hard aan gewerkt.

Nagoshi vertrok in 2021 bij Sega en richtte begin 2022 zijn eigen ontwikkelstudio op bij het Chinese NetEase Games. Sindsdien belooft Nagoshi al geruime tijd een eerste blik op zijn nieuwe game, vooralsnog zonder resultaat.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!