'Perfect Dark-studio kent verwoede leegloop van werknemers'
Gamer.nl
Nieuws

'Perfect Dark-studio kent verwoede leegloop van werknemers'

Xbox-studio The Initiative, dat werkt aan een nieuwe Perfect Dark-game, zou te maken hebben met een verwoede leegloop van werknemers.

Dat claimt VGC te hebben geleerd via gesprekken met insiders en het napluizen van LinkedIn-profielen. De leegloop zou de afgelopen twaalf maanden plaats hebben gevonden. Ongeveer de helft van de werknemers van de studio - zo'n 34 mensen - zouden zijn opgestapt.

Onlangs bleek al dat regisseur Dan Neuburger is opgestapt, maar ook design director Drew Murray, hoofd level design Chris O'Neill, principal world builder Jolyon Myers, twee senior system designer en drie voormalige God of War-designers zijn vertrokken. Verder zouden twee senior writers weg zijn gegaan, alsmede de technical director, tech art director, lead gameplay engineer, lead animator en hoofd van QA. VGC heeft in diens artikel een lijst gemaakt van iedereen die is vertrokken en nog werkzaam is bij The Initiative.

Volgens gesprekken die VGC met voormalige werknemers heeft gehouden, zouden een gebrek aan creatieve autonomie en een langzame ontwikkeling ter grondslag liggen aan de vele vertrokken werknemers, die zich voor een aanzienlijk gedeelte niet gehoord zouden voelen. Men zou "snel en verwoed" zijn vertrokken. Het momentum van de ontwikkeling van Perfect Dark zou daarmee "hevig beïnvloed zijn".

Vorig jaar werd al aangekondigd dat Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics meehelpt met de ontwikkeling van de Perfect Dark-reboot. VGC speculeert dat dit zou kunnen betekenen dat Crystal Dynamics een belangrijkere rol binnen de ontwikkeling heeft dan eerst gedacht. Tot slot speculeren VGC en diens bronnen dat de ontwikkeling van Perfect Dark door deze omstandigheden min of meer van een reboot is voorzien en het dus nog jaren kan duren voordat het spel uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!