Palworld-verdienmodel gaat toch niet op de schop
Nieuws

Palworld-verdienmodel gaat toch niet op de schop

Game gaat niet free-to-play

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft een statement naar buiten gebracht over de toekomst van de game: het spel wordt niet free-to-play en wordt geen liveservicegame.

Vorige week kwam er een interview naar buiten met Pocketpair-CEO Takuro Mizobe waarin hij zijn twijfels uitsprak over het verdienmodel van de game. "Als je er vanuit een zakelijk perspectief naar kijkt, zou er een liveservicegame van maken de levensduur van van de game verlengen en stabieler maken qua opbrengsten. Maar de game is niet ontworpen met die aanpak in het achterhoofd, dus dat zou veel uitdagingen opleveren."

Mizobe liet weten dat een aanpassing naar liveservice ook zou betekenen dat de game free-to-play zou worden. Dat zou nog meer problemen opleveren, omdat veel mensen het spel al hebben aangeschaft. Mizobe noemde Fall Guys en PUBG als twee voorbeelden van games die na release succesvol de liveservice-route op zijn gegaan, maar "het kostte wel meerdere jaren om die omschakeling te maken".

De quotes hielden de gemoederen van fans van Palworld de afgelopen dagen bezig. Pocketpair plaatste op social media dan ook een statement om verwarring weg te nemen. "Samengevat gaan we niet het verdienmodel van de game aanpassen. We blijven buy-to-play en niet free-to-play of GaaS."

Volgens Pocketpair is het interview dat vorige week is gepubliceerd al meerdere maanden geleden afgenomen. "Op dat moment overwogen we nog de toekomst van Palworld om er een langlopende game van te maken en het te laten groeien. Daar praten we intern nog altijd over, omdat het uitdagend is om het ideale pad te vinden. Toch hebben we besloten dat we niet free-to-play of GaaS gaan. Palworld is nooit met dat model in het achterhoofd ontworpen en het zou teveel werk kosten dat nu nog aan te passen."

De Early Access-versie van Palworld kwam begin dit jaar uit op pc en Xbox-consoles en werd een van de grote successen van 2024: in één maand tijd werden er 25 miljoen spelers bereikt. In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren.

Onlangs gingen er geruchten dat er mogelijk een PlayStation 5-versie van Palworld in ontwikkeling is. Een PS5-versie werd namelijk genoemd op een officiële lijst van aanwezige games op Tokyo Game Show dat eind deze maand georganiseerd wordt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gratis PlayStation-avatars van The Last of Us te claimen
Nieuws

Gratis PlayStation-avatars van The Last of Us te claimen

The Last of Us-merchandise kan met korting worden aangeschaft

Mensen met een PlayStation Network-account kunnen nu drie gratis PlayStation-avatars gebaseerd op The Last of Us claimen.

Het gaat om avatars waarin Joel, Ellie en een Clicker worden afgebeeld. De drie avatars kunnen tot 26 oktober geclaimd worden middels de volgende code: E92P-28D4-DKN8. Deze kan ingevoerd worden door via de PlayStation Store of PlayStation App 'redeem code' te kiezen.

Overigens kan ook allerlei The Last of Us-merchandise met tien procent korting aangeschaft worden door de code TLOUPLUS10 te gebruiken bij het afrekenen, al moet daar men wel lid voor zijn van PlayStation Plus.

Sinds eerder deze week kan The Last of Us: Part 1, de remake van de eerste The Last of Us, kosteloos gespeeld worden door mensen met een PlayStation Plus Extra- of Premium-abonnement.

Gisteren verscheen er een nieuwe teaser trailer van het tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us, waarin een gedeelte van de gebeurtenissen uit The Last of Us: Part 2 worden verfilmd. Eerder werd al bevestigd dat het tweede The Last of Us-seizoen in 2025 uitkomt op HBO Max en uit zeven afleveringen bestaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alan Wake- en Control-ontwikkelaar gaat 15 miljoen euro van Tencent lenen
Nieuws

Alan Wake- en Control-ontwikkelaar gaat 15 miljoen euro van Tencent lenen

De lening kan door Tencent worden omgezet in aandelen van de ontwikkelaar

Remedy Entertainment heeft een afspraak met het Chinese Tencent gemaakt voor een lening van 15 miljoen euro.

De afspraak moet wel nog eerst worden goedgekeurd door Remedy tijdens een meeting op 24 oktober. Daarna kan de lening doorgaan. Daarbij zal Tencent de optie hebben om de lening binnen drie jaar om te zetten in aandelen van de ontwikkelaar achter de Alan Wake- en Control-franchises.

Volgens Remedy zorgt de lening er voor dat het nog meer ondersteuning heeft in het ontwikkelen en uitgeven van zijn games. Tencent geeft op zijn beurt aan dat het vertrouwen heeft in de langetermijnvisie en strategie van Remedy.

Remedy annuleerde eerder dit jaar een co-op-multiplayergame die het in ontwikkeling had. De game, die de codenaam Kestrel droeg, zou worden uitgegeven door Tencent.

Remedy heeft diverse andere games in ontwikkeling, waaronder Control 2, een spin-off van Control die draait om multiplayer en de remakes van Max Payne 1 en 2. Ook komt in oktober de tweede betaalde dlc voor Alan Wake 2 uit. Verder werkt Remedy samen met Annapurna Pictures. Laatstgenoemde bedrijf financiert de helft van de ontwikkeling van Control 2, terwijl zij de verfilmrechten op Control en Alan Wake in handen hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Regisseur van MediEvil ziet remake van vervolg niet gebeuren
Nieuws

Regisseur van MediEvil ziet remake van vervolg niet gebeuren

Franchise was het 'kindje' van Shawn Layden

Jay Gunn, de ontwerper en regisseur van de MediEvil-reeks, acht het onwaarschijnlijk dat er ooit een remake van MediEvil 2 verschijnt.

Dat meldt hij in een interview met zustertijdschrift Power Unlimited. “Other Ocean zou nog dlc voor MediEvil maken, met levels die wij uit het origineel geschrapt hadden. Maar Shawn Layden ging weg en het was zijn ‘kindje’. Met hem zijn volgens mij ook die plannen vertrokken."

Gunn vervolgt: "Als iemand zo hoog in de organisatie vertrekt, betekent dat vaak ook het einde van hun ‘kindjes’, dan komen de wolven. Verdrietig genoeg denk ik dat MediEvil 2 die remakebehandeling daarom nooit gaan krijgen.”

Een remake van de eerste MediEvil kwam in 2019 uit, en sindsdien hopen fans dat ook het vervolg een remake krijgt. Volgens Gunn is dat dus erg onwaarschijnlijk, met name door het vertrek van Shawn Layden, die in 2019 aftrad als voorzitter van SIE Worldwide Studios.

Het betreffende interview met Gunn zal te vinden zijn in het volgende nummer van Power Unlimited dat komende maand verschijnt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!