Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'

'Het is niet gezond voor ontwikkelaars en gamers'

Volgens de community manager van Palworld-ontwikkelaar Pocket Pair is het ongezond voor gamers om constant dezelfde game te spelen.

Community manager John Buckley - online ook wel bekend als Bucky - praatte onlangs met het Going Indie YouTube-kanaal. Daar reageerde hij op de claims dat Palworld "aan het uitsterven is" omdat er dagelijks zo'n 60.000 gelijktijdige spelers de game spelen, in plaats van de meer dan twee miljoen gelijktijdige spelers rond de release van de game.

Buckley liet daarbij weten dat Palworld niet ontworpen was om constant te blijven spelen, en dat dit sowieso een slecht idee is voor mensen, ongeacht om welk spel het gaat. "Ik ben van mening dat je jezelf niet moet forceren om constant dezelfde game te spelen. Dat is niet gezond voor ons, niet voor de ontwikkelaars, niet voor gamers en niet voor de media."

Hij vervolgde: "Het is niet gezond voor deze industrie. Hoe meer we dit narratief naar voren schuiven, des te meer grote bedrijven denken dat gamers nog meer liveservicegames willen. Vervolgens krijgen we meer van die zielloze liveservicegames die negen tot twaalf maanden later weer offline gaan omdat ze niet genoeg geld verdienen. Dan verliezen we allemaal."

Buckley is dan ook van mening dat het gezonder is om allerlei verschillende games te spelen. "Speel alle indiegames die je maar kunt spelen. Besteed daar zoveel mogelijk geld aan om de ontwikkelaars te ondersteunen. Wat maakt het uit als maar vijf anderen het spelen? Geniet er gewoon van, geniet van games. Ik denk niet dat we het moeilijker moeten maken."

Begin dit jaar liet Buckley zich ook al uit over de dalende spelersaantallen van Palworld. Hij benadrukte toen ook al dat Palworld niet constant gespeeld hoeft te worden. "Ik wil benadrukken dat het prima is om een pauze in te lassen in een game. Je hoeft je daar niet slecht over te voelen. Palworld is een game waar niet op wekelijkse basis veel nieuwe content voor verschijnt. (...) Er zijn genoeg geweldige games om te spelen - je hoeft je niet schuldig te voelen om daar mee aan de slag te gaan."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Exclusieve Xbox-skin voor Master Chief toch weer te ontgrendelen in Fortnite
Nieuws

Exclusieve Xbox-skin voor Master Chief toch weer te ontgrendelen in Fortnite

Epic Games biedt zijn verontschuldigingen aan

Epic Games is teruggekomen op een eerdere keuze en heeft de exclusieve Xbox-skin voor Master Chief weer beschikbaar gesteld in Fortnite.

Eerder deze week keerde Halo-hoofdpersonage Master Chief voor het eerst in lange tijd terug in de Fortnite-shop. Dit zorgde echter voor ophef bij Xbox-gamers.

Dat zit zo: in het verleden konden zij een exclusieve versie van de skin ontgrendelen in een matzwarte kleur. Dat was bij de terugkeer van de Master Chief-outfit echter niet meer het geval, terwijl Epic Games voorheen beloofde dat de skin altijd ontgrendelbaar bleef.

Tijdens de kerstdagen is Epic Games echter teruggekomen op deze keuze. Het bedrijf liet dan ook weten dat de matzwarte skin van Master Chief weer ontgrendeld kan worden op Xbox-consoles door een potje op een Xbox-console te spelen met de outfit. "We verontschuldigen ons voor de verwarring veroorzaakt door onze vorige tweet."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Metaphor: ReFantazio-maker heeft ideeën voor vervolg
Nieuws

Metaphor: ReFantazio-maker heeft ideeën voor vervolg

Maar een tweede game is nog niet actief in ontwikkeling

Metaphor: ReFantazio-regisseur Katsura Hashino heeft toegegeven ideeën te hebben voor een vervolg op de eerder dit jaar uitgekomen rpg.

In een interview met Famitsu (via Persona Central) laat Hashino weten dat hij niet actief aan een vervolg werkt, maar wel ideeën heeft voor de richting die een vervolg op kan gaan.

"Mocht ik besluiten dat de beste setting voor een toekomstige game de Sengoku-periode is, dan verandert het misschien in een jrpg met een wereld zoals in de Basara-reeks."

"Als ik beslis dat de beste setting voor een toekomstige titel de Sengoku-periode is, verandert het misschien in een JRPG met een wereld zoals de Basara-serie." Basara is een Japanse fantasy-mangaserie.

Hashino benadrukt echter dat erop dit moment nog geen concrete plannen voor een vervolg op Metaphor zijn. Maar: "Ik hoop dat het ooit een serie kan worden." Daarbij maakt Hashino duidelijk dat Metaphor bedacht is om een "derde jrpg-reeks naast Shin Megami Tensei en Persona" te hebben, dus de motivatie om er een langlopende reeks van te maken is er sowieso.

Metaphor: ReFantazio werd dit jaar door de Gamer.nl-redactie uitgeroepen als game van het jaar. We schreven: "In ‘het jaar van de rpg’ staat Metaphor: ReFantazio alsnog op eenzame hoogte. Althans, het stemproces was juist heel gezellig toen we onze nummer 1 van 2024 moesten kiezen: iedereen was het ermee eens. Als de Top 25 een magische steen was, dan zou de kop van Metaphor veruit de grootste zijn. Lang leve de democratie!

Onder die oppervlakkige laag kritiek (die er wel extra dik bovenop is gelegd) graven de makers van Metaphor naar de ware menselijke aard. We hebben weliswaar zo onze eigen archetypes, maar die kunnen altijd veranderen als de situatie daar om vraagt. Iedereen speelt uiteindelijk een rol. Het is nooit zo simpel als goed versus kwaad."

Metaphor: ReFantazio is verkrijgbaar voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc (Steam en Microsoft Store). Erik Nusselder beloonde het spel met een 9,5 in de Gamer.nl-review: "Metaphor: ReFantazio zet gedurfde stappen met een compleet nieuwe fantasywereld, filosofische vraagstukken, een uitgebreid vechtsysteem vol verschillende opties en een buitengewoon intrigerend verhaal." Hieronder kan nog eens de launchtrailer worden bekeken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!