Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'

'Het is niet gezond voor ontwikkelaars en gamers'

Volgens de community manager van Palworld-ontwikkelaar Pocket Pair is het ongezond voor gamers om constant dezelfde game te spelen.

Community manager John Buckley - online ook wel bekend als Bucky - praatte onlangs met het Going Indie YouTube-kanaal. Daar reageerde hij op de claims dat Palworld "aan het uitsterven is" omdat er dagelijks zo'n 60.000 gelijktijdige spelers de game spelen, in plaats van de meer dan twee miljoen gelijktijdige spelers rond de release van de game.

Buckley liet daarbij weten dat Palworld niet ontworpen was om constant te blijven spelen, en dat dit sowieso een slecht idee is voor mensen, ongeacht om welk spel het gaat. "Ik ben van mening dat je jezelf niet moet forceren om constant dezelfde game te spelen. Dat is niet gezond voor ons, niet voor de ontwikkelaars, niet voor gamers en niet voor de media."

Hij vervolgde: "Het is niet gezond voor deze industrie. Hoe meer we dit narratief naar voren schuiven, des te meer grote bedrijven denken dat gamers nog meer liveservicegames willen. Vervolgens krijgen we meer van die zielloze liveservicegames die negen tot twaalf maanden later weer offline gaan omdat ze niet genoeg geld verdienen. Dan verliezen we allemaal."

Buckley is dan ook van mening dat het gezonder is om allerlei verschillende games te spelen. "Speel alle indiegames die je maar kunt spelen. Besteed daar zoveel mogelijk geld aan om de ontwikkelaars te ondersteunen. Wat maakt het uit als maar vijf anderen het spelen? Geniet er gewoon van, geniet van games. Ik denk niet dat we het moeilijker moeten maken."

Begin dit jaar liet Buckley zich ook al uit over de dalende spelersaantallen van Palworld. Hij benadrukte toen ook al dat Palworld niet constant gespeeld hoeft te worden. "Ik wil benadrukken dat het prima is om een pauze in te lassen in een game. Je hoeft je daar niet slecht over te voelen. Palworld is een game waar niet op wekelijkse basis veel nieuwe content voor verschijnt. (...) Er zijn genoeg geweldige games om te spelen - je hoeft je niet schuldig te voelen om daar mee aan de slag te gaan."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6
Nieuws

Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6

De game staat gepland voor release in het najaar van 2025

Ontwikkelaars van Rockstar Games doen volgens een werknemer "verbluffende dingen" met Grand Theft Auto 6.

Eerder deze week werden de Golden Joystick Awards gehouden - waar Black Myth: Wuking de award voor game van het jaar won - en ook Rockstar viel in de prijzen. Grand Theft Auto 6 werd namelijk uitgeroepen tot meest gewilde game.

Een ontwikkelaar van Rockstar klom op het podium om de award in ontvangst te nemen, en liet daarbij het volgende weten: "Een ongelooflijk aantal mensen doen geweldige dingen met Grand Theft Auto 6, echt verbluffende dingen. Het is dan ook een eer om hier deze award namens iedereen in ontvangst te nemen."

Wat die verbluffende dingen precies inhoudt moet nog blijken, maar de eerste trailer toonde in ieder geval een levendige stad (in de vorm van Vice City, gebaseerd op Miami) met een hoop inwoners en dieren. Eerder lekten er al wel vroege beelden van de game, waarin te zien was dat spelers mogelijk ook bij relatief veel gebouwen naar binnen kunnen.

Het mag geen verrassing heten dat Grand Theft Auto 6 de award voor meest gewilde game game won - de franchise is zo goed als de grootste gamereeks die er bestaat en trekt vele miljoenen spelers aan. Het langverwachte zesde deel staat gepland voor release op PlayStation 5 en Xbox Series X en S in het najaar van 2025. Bekijk hier nogmaals de onthullingstrailer.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar
Nieuws

Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar

Vaarwel paarse prins

Ubisoft heeft de beloofde nieuwe update voor The Rogue Prince of Persia uitgebracht.

De update voor de Early Access-game werd eerder al aangekondigd en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game heeft namelijk een geheel nieuw uiterlijk gekregen, waardoor het spel vooral warmere kleuren bevat en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update heeft nog veel meer nieuwe content toegevoegd, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Overigens hoeven mensen die de paarse look van de prins mooi vonden niet teleurgesteld te zijn: dit wordt op een later moment weer aan de game toegevoegd via een extra skin.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!