Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'

'Het is niet gezond voor ontwikkelaars en gamers'

Volgens de community manager van Palworld-ontwikkelaar Pocket Pair is het ongezond voor gamers om constant dezelfde game te spelen.

Community manager John Buckley - online ook wel bekend als Bucky - praatte onlangs met het Going Indie YouTube-kanaal. Daar reageerde hij op de claims dat Palworld "aan het uitsterven is" omdat er dagelijks zo'n 60.000 gelijktijdige spelers de game spelen, in plaats van de meer dan twee miljoen gelijktijdige spelers rond de release van de game.

Buckley liet daarbij weten dat Palworld niet ontworpen was om constant te blijven spelen, en dat dit sowieso een slecht idee is voor mensen, ongeacht om welk spel het gaat. "Ik ben van mening dat je jezelf niet moet forceren om constant dezelfde game te spelen. Dat is niet gezond voor ons, niet voor de ontwikkelaars, niet voor gamers en niet voor de media."

Hij vervolgde: "Het is niet gezond voor deze industrie. Hoe meer we dit narratief naar voren schuiven, des te meer grote bedrijven denken dat gamers nog meer liveservicegames willen. Vervolgens krijgen we meer van die zielloze liveservicegames die negen tot twaalf maanden later weer offline gaan omdat ze niet genoeg geld verdienen. Dan verliezen we allemaal."

Buckley is dan ook van mening dat het gezonder is om allerlei verschillende games te spelen. "Speel alle indiegames die je maar kunt spelen. Besteed daar zoveel mogelijk geld aan om de ontwikkelaars te ondersteunen. Wat maakt het uit als maar vijf anderen het spelen? Geniet er gewoon van, geniet van games. Ik denk niet dat we het moeilijker moeten maken."

Begin dit jaar liet Buckley zich ook al uit over de dalende spelersaantallen van Palworld. Hij benadrukte toen ook al dat Palworld niet constant gespeeld hoeft te worden. "Ik wil benadrukken dat het prima is om een pauze in te lassen in een game. Je hoeft je daar niet slecht over te voelen. Palworld is een game waar niet op wekelijkse basis veel nieuwe content voor verschijnt. (...) Er zijn genoeg geweldige games om te spelen - je hoeft je niet schuldig te voelen om daar mee aan de slag te gaan."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding 2 bevat speciale fotoshoot met poserende personages
Nieuws

Death Stranding 2 bevat speciale fotoshoot met poserende personages

Game staat nog steeds gepland voor een release in 2025

Sony Interactive Entertainment en Kojima Productions hielden afgelopen nacht een presentatie rondom Death Stranding 2: On the Beach op Tokyo Game Show. Daarin werd onder andere een in-game fotoshoot onthuld voor de game waarin diverse personages poseren.

Spelers kunnen diverse personages fotograferen terwijl ze allerlei poses aannemen. Volgens bedenker Hideo Kojima zijn het verhaal en deze speciale fotomodus nauw met elkaar verbonden - afhankelijk van de relatie die spelers met de personages hebben kunnen er betere foto's gemaakt worden. Deze fotoshoot staat overigens los van een reguliere fotomodus in de game.

Er werden ook diverse nieuwe scènes uit de game getoond. Tijdens de presentatie zelf werden de personages door Japanse stemacteurs ingesproken, maar Kojima deelde later via social media de scènes met de Engelstalige acteurs.

Overigens werd er nog geen releasedatum voor de game gegeven. Volgens Kojima is er intern wel een releasedatum bekend, maar kan dit nog veranderen. "We zeiden 2025, dus het spel komt volgend jaar uit. De releasedatum wordt ergens volgend jaar onthuld." Daarbij claimt Kojima dat het spel "vreemder" wordt dan de eerste game.

Hieronder zijn diverse beelden en de complete presentatie te zien. De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5 en pc. Het is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan. Death Stranding 2: On the Beach is aangekondigd voor PlayStation 5.

View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Little Big Adventure-remake komt in november uit
Nieuws

Little Big Adventure-remake komt in november uit

Een Steam-demo is nu tijdelijk beschikbaar

Little Big Adventure: Twinsen's Quest, de remake van de klassieke adventuregame, is vanaf 14 november verkrijgbaar.

De game werd eerder dit jaar al aangekondigd, maar nu is er ook een releasedatum beschikbaar. Ook is er op Steam een demo te vinden die tot 2 oktober beschikbaar is. De remake krijgt een nieuwe grafische stijl, gemoderniseerde gameplay en nieuwe muziek gecomponeerd door Philippe Vachey.

De game speelt zich af op een planeet in een zonnestelsel met twee zonnen. Vier verschillende soorten wezens leven in harmonie op de planeet, tot de briljante wetenschapper Dr. Funfrock de mogelijkheid om te klonen en teleporteren uitvindt en langzaam maar zeker complete controle krijgt over de bevolking.

Little Big Adventure kwam oorspronkelijk in 1994 uit en werd ontwikkeld door Frédérick Raynal, tevens bekend van Alone in the Dark. Er is ook een vervolg uitgekomen. De actie-rpg's stonden bekend om hun opmerkelijke en soms unheimische sfeer, alsmede een gedeeltelijk open spelwereld. Opvallend waren vooral de graphics van het eerste deel: daarin werden de in drie dimensies gemaakte personages weergegeven op tweedimensionale achtergronden.

Little Big Adventure - Twinsen's Quest verschijnt voor pc (Steam, Epic Games Store, GOG), PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en Nintendo Switch. Op 5 december verschijnt er een gelimiteerde fysieke editie voor PlayStation 5 en Nintendo Switch.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mobiele The Simpsons-game gaat na twaalf jaar offline
Nieuws

Mobiele The Simpsons-game gaat na twaalf jaar offline

De game blijft nog tot 24 januari speelbaar

De populaire smartphonegame The Simpsons: Tapped Out zal vanaf 24 januari 2025 niet meer speelbaar zijn.

Dat heeft uitgever Electronic Arts aangekondigd. De game verdwijnt op 31 oktober al uit de App Store en zal vanaf 24 januari niet meer speelbaar zijn. In-game aankopen kunnen al niet meer gemaakt worden.

"Het besluit om deze twaalfjarige reis te beëindigen is een emotionele", zo wordt in een bericht op social media gemeld. "Samen met onze partners bij The Simpsons en The Walt Disney Company hebben we veel plezier gehad in deze game naar jullie, de fans, te brengen en te zien hoe jullie je eigen versies van Springfield maakten."

De game was op verschillende momenten een van de grootverdieners op de App Store. Zoals gezegd konden spelers hun eigen Springfield bouwen in het spel. Diversie missies en andere activiteiten zaten achter een timer, die ingekort kon worden met geld. In de periode sinds de release van de game in 2012 zijn er 308 updates, 831 personages en 1463 missies voor uitgekomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!