Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar: 'Speel niet constant dezelfde game'

'Het is niet gezond voor ontwikkelaars en gamers'

Volgens de community manager van Palworld-ontwikkelaar Pocket Pair is het ongezond voor gamers om constant dezelfde game te spelen.

Community manager John Buckley - online ook wel bekend als Bucky - praatte onlangs met het Going Indie YouTube-kanaal. Daar reageerde hij op de claims dat Palworld "aan het uitsterven is" omdat er dagelijks zo'n 60.000 gelijktijdige spelers de game spelen, in plaats van de meer dan twee miljoen gelijktijdige spelers rond de release van de game.

Buckley liet daarbij weten dat Palworld niet ontworpen was om constant te blijven spelen, en dat dit sowieso een slecht idee is voor mensen, ongeacht om welk spel het gaat. "Ik ben van mening dat je jezelf niet moet forceren om constant dezelfde game te spelen. Dat is niet gezond voor ons, niet voor de ontwikkelaars, niet voor gamers en niet voor de media."

Hij vervolgde: "Het is niet gezond voor deze industrie. Hoe meer we dit narratief naar voren schuiven, des te meer grote bedrijven denken dat gamers nog meer liveservicegames willen. Vervolgens krijgen we meer van die zielloze liveservicegames die negen tot twaalf maanden later weer offline gaan omdat ze niet genoeg geld verdienen. Dan verliezen we allemaal."

Buckley is dan ook van mening dat het gezonder is om allerlei verschillende games te spelen. "Speel alle indiegames die je maar kunt spelen. Besteed daar zoveel mogelijk geld aan om de ontwikkelaars te ondersteunen. Wat maakt het uit als maar vijf anderen het spelen? Geniet er gewoon van, geniet van games. Ik denk niet dat we het moeilijker moeten maken."

Begin dit jaar liet Buckley zich ook al uit over de dalende spelersaantallen van Palworld. Hij benadrukte toen ook al dat Palworld niet constant gespeeld hoeft te worden. "Ik wil benadrukken dat het prima is om een pauze in te lassen in een game. Je hoeft je daar niet slecht over te voelen. Palworld is een game waar niet op wekelijkse basis veel nieuwe content voor verschijnt. (...) Er zijn genoeg geweldige games om te spelen - je hoeft je niet schuldig te voelen om daar mee aan de slag te gaan."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!