Outriders-maker ‘ontvangt geen licentiegelden’, game haalt break-evenpunt nog niet
Nieuws

Outriders-maker ‘ontvangt geen licentiegelden’, game haalt break-evenpunt nog niet

Gedurende 2021 heeft de game Outriders geen winst geboekt, en als resultaat heeft maker People Can Fly nog geen licentiegelden ontvangen van Square Enix.

Dat meldt TweakTown op basis van dit financiële verslag van Outriders-ontwikkelaar People Can Fly. De Poolse studio bevestigt in zijn verslag dat uitgever Square Enix het break-evenpunt, waarbij de inkomsten gelijkstaan aan de uitgaven voor onder andere ontwikkeling, marketing en distributie van het spel, nog niet heeft bereikt. People Can Fly heeft recht op licentiegelden voor Outriders, maar alleen als het spel winst boekt, wat dus nog niet het geval is.

“De Groep (People Can Fly, red.) heeft geen licentiegelden ontvangen van de uitgever in de periode tot 31 december 2021”, zo staat in het verslag. “Wat betekent dat per de aangegeven datum de bruto opbrengsten van de verkoop van Outriders onvoldoende waren om de kosten van de uitgever [..] te compenseren. [..] We kunnen niet verzekeren dat de opbrengsten in toekomstige periodes genoeg zullen zijn voor de uitgever om de kosten te kunnen verhalen en licentiegelden aan de Groep te kunnen betalen.”

De IP van Outriders is volledig in handen van Square Enix. De uitgever meldde in de eerste maand na release dat het spel 3,5 miljoen unieke spelers aantrok, met dank aan het feit dat Outriders vanaf dag één via Xbox Game Pass beschikbaar was.

Square Enix en People Can Fly kondigden eind april een nieuwe uitbreiding voor Outriders aan, getiteld Worldslayer. Die uitbreiding verschijnt op 30 juni. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GeForce Now-spelers krijgen maandelijkse limiet van honderd uur
Nieuws

GeForce Now-spelers krijgen maandelijkse limiet van honderd uur

Voor huidige abonnees gaat de limiet pas in 2026 in

Nvidia gaat een maandelijkse limiet voor leden van GeForce Now instellen - zij kunnen de dienst vanaf 2025 nog maar honderd uur per maand gebruiken.

Het gaat daarbij specifiek om leden van de Performance (voorheen Priority)- en Ultimate-abonnementen. Wanneer men meer dan honderd uur wil gebruiken per maand, kan men voor drie dollar vijftien uur erbij kopen voor Performance en voor zes dollar vijftien uur voor Ultimate.

Leden kunnen daarnaast vijftien ongebruikte uren meenemen naar de volgende maand. Founders-leden blijven overigens voor de rest van hun leven een oneindige hoeveelheid speeltijd houden.

Overigens geldt deze limiet in eerste instantie alleen voor mensen die vanaf 1 januari 2025 lid worden. Mensen die nu al lid zijn of voor 2025 lid worden krijgen een jaar uitstel - die krijgen in 2026 dus pas met de maandelijkse limiet te maken.

Volgens Nvidia zorgt de limiet van honderd uur er voor dat het bedrijf een kwalitatief hoogstaande streamingdienst aan kan blijven bieden zonder prijsverhoging. Ook moet dit kortere wachttijden voor gebruikers opleveren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day
Nieuws

Marcus- en Dom-stemacteurs keren terug voor Gears of War: E-Day

De game komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc

John DiMaggio en Carlos Ferro, die respectievelijk Marcus Fenix en Dominic Santiago inspreken in eerdere Gears of War-games, zullen ook weer te horen zijn in het aankomende Gears of War: E-Day.

Dat werd via een tweet via het officiële kanaal van de gamereeks bevestigd. Beide heren hebben de stemmen van de personages in elk hoofddeel van de reeks ingesproken en zullen dat dus ook voor de aankomende prequel doen. Op social media werd daarnaast een foto van het tweetal gedeeld.

Gears of War: E-Day speelt zich op Emergence Day af, de gebeurtenis die het verhaal van de Gears-reeks in gang zet. De game speelt zich dan ook veertien jaar voor de eerste Gears of War af en toont hoe de mensheid kennis maakt met de Locust op Sera. Aangezien de game zich ver voor de eerdere games afspeelt, keert ook Marcus Fenix weer terug. Ook Dom is te zien in de eerste trailer. Hun vriendschap is een belangrijk element van de game. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Xbox Series-consoles en pc.

Onlangs onthulde Rod Fergusson, die tot en met Gears 5 aan alle games in de Gears of War-reeks heeft gewerkt, zijn ideeën voor een Gears 6.  "Het was de bedoeling dat spelers in Gears 6 Sera zouden verlaten. Als je het verhaal volgt - in Gears 5 halen we rakettechnologie aan, waarmee we de zaden plantten voor de toekomst. Ik wilde dat spelers Sera zouden vertalen en zouden achterhalen wat dit allemaal voor de rest van het universum betekent, of in ieder geval voor de rest van het zonnestelsel. Niet dat je verschillende planeten zou bezoeken, maar om je naar een nieuwe plek te brengen om een nieuwe setting te introduceren en het zo nog grootser te maken." Het is niet bekend of Gears 6 alsnog ontwikkeld wordt.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!