Oprichters vertrekken bij Suicide Squad-studio Rocksteady
Gamer.nl
Nieuws

Oprichters vertrekken bij Suicide Squad-studio Rocksteady

Sefton Hill en Jamie Walker, de medeoprichters van ontwikkelaar Rocksteady, vertrekken bij het bedrijf.

Dat is aangekondigd middels een brief van WB Games-directeur David Haddad op de officiële website van de ontwikkelaar. "Nu Suicide Squad: Kill the Justice League bijna klaar is, hebben ze beiden besloten Rocksteady eind dit jaar te verlaten en een nieuw avontuur binnen de game-industrie aan te gaan."

Haddad vervolgt: "We hebben ongelooflijk veel respect en dankbaarheid voor Jamie en Sefton en wensen hen het beste in hun nieuwe avontuur. Net zoals vele fans kijken we uit naar wat ze gaan doen." Nathan Burlow - voorheen productieregisseur en tevens een oprichter van de studio - gaat Rocksteady nu leiden. 

Hill en Walker hebben nog geen details gegeven over hun nieuwe werk, maar lieten in een statement in de brief wel weten samen te blijven werken. "Onze beslissing om Rocksteady te verlaten was een emotionele. Vanaf het moment dat we Rocksteady in 2004 oprichtten, was het bedrijf ons lust en leven. Nu Suicide Squad in veilige handen is en het team sterker dan ooit is, wordt het tijd om het heerschappij over te geven en samen een nieuw avontuur te beginnen in games."

Zoals gezegd werd Rocksteady Studios in 2004 opgericht. Zowel Hill als Walker waren daarvoor werkzaam bij Argonaut Games. De eerste game van Rocksteady was Urban Chaos: Riot Response, maar ze staan vooral bekend om de Batman: Arkham-spellen. Suicide Squad: Kill the Justice League moet in de lente van 2023 uitkomen op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!