Ontwikkeling Beyond Good and Evil 2 zou na 2018 opnieuw zijn begonnen
Nieuws

Ontwikkeling Beyond Good and Evil 2 zou na 2018 opnieuw zijn begonnen

Het lijkt er op dat de ontwikkeling van Beyond Good and Evil 2 ergens na 2018 opnieuw is begonnen.

Het over het algemeen betrouwbare Insider Gaming zegt gehoord te hebben dat de game zich in een zeer vroeg stadium bevindt, met graphics die ruwer ogen dan eerder uitgekomen beelden. Deze zomer gingen er al geruchten dat er zowel interne als externe speeltesten voor de game werden georganiseerd, en sommige bronnen claimen inmiddels dat het om een "vroege versie" van de game gaat.

Insider Gaming heeft zelfs screenshots en video's onder ogen gekregen. Deze beelden zouden suggereren dat de ontwikkeling helemaal opnieuw is begonnen sinds in 2018 vroege beelden van het spel online werden getoond. Er zouden namelijk veel minder details in de spelwereld te zien zijn. Het grootste gedeelte van de beelden - die door de website niet online zijn geplaatst - zouden kale planeten tonen met afgebakende gebieden waar gebouwen moeten komen te staan. Alle gebouwen die meer detail hadden, waren van erg lage kwaliteit. Alleen de ruimteschepen in deze beelden zouden lijken op wat er in de alfabeelden uit 2018 werd getoond.

Het is hoe dan ook onbekend wanneer Ubisoft van plan is om publiekelijk meer te tonen van het spel - laat staan wanneer het uit moet komen. Ubisoft heeft wel aan Insider Gaming gemeld dat de game in ontwikkeling is en dat "het team hard werkt om aan de ambitieuze beloftes te voldoen".

In oktober bleek nog dat Beyond Good and Evil 2 een dubieus record had verbroken. Het was toen namelijk 5.234 dagen geleden dat de game voor het eerst werd aangekondigd. Daarmee is het Duke Nukem voorbijgestreefd als game die het langst in ontwikkeling is, al was de game waarschijnlijk niet al die dagen actief in ontwikkeling.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!