Ondersteuning DLSS en raytracing naar The Ascent op Game Pass pc
Ontwikkelaar Neon Giant werkt aan het toevoegen van ondersteuning voor DLSS en raytracing aan de pc-versie van The Ascent op Game Pass.
Vorige week bleek dat de pas gelanceerde game deze opties wel ondersteunt op Steam, maar niet op Game Pass voor pc. Dat tot ongenoegen van gamers. Neon Giant meldt op Twitter inmiddels dat er aan gewerkt wordt, zodat de Game Pass-versie hetzelfde is als de Steam-versie.
The Ascent is ook op Xbox Series X en S verkrijgbaar, maar DLSS-ondersteuning is niet mogelijk op consoles. Neon Giant maakt duidelijk dat raytracing ook niet naar de consoleversie van de game komt.
The Ascent is een twin-stick shooter-rpg waarin spelers moeten zien te overleven op de vliegende metropool Veles. Daar maken bedrijven zoals The Ascent Group de dienst uit, totdat een ramp plaatsvindt en spelers moeten vechten tegen vijandelijke bedrijven. De game is met maximaal vier spelers in co-op speelbaar en berust op dekking zoeken en positionering. Ook is het mogelijk om implantaten aan te schaffen voor nieuwe vaardigheden.