Omvang van Avowed lijkt meer op The Outer Worlds dan Skyrim
Nieuws

Omvang van Avowed lijkt meer op The Outer Worlds dan Skyrim

Volgens game-ontwikkelaar Obsidian moeten we Avowed qua omvang eerder vergelijken met The Outer Worlds dan met Skyrim.

In een gesprek met PC Gamer zegt Feargus Urquhart, de baas van Obsidian, dat de open wereld van Avowed een vergelijkbare schaal heeft als hun eerdere game The Outer Worlds. Dit was echter niet altijd het plan, zegt hij. Aanvankelijk werd de game gepitcht bij Microsoft als een uitgestrekte openwereld-fantasiegame in de stijl van Bethesda Studios' Skyrim. Obsidian geeft echter aan dat de kleinere schaal van de wereld voor hen een "natuurlijke stap" was.

Hoewel Avowed al drie jaar geleden werd aangekondigd, heeft Microsoft gisteren eindelijk gameplaybeelden getoond tijdens de Xbox Games Showcase. Daar werd ook bekend dat de game ergens in 2024 wordt uitgebracht op Xbox Series X en S en pc.

Avowed is een first-person rpg die plaatsvindt in Eora, de wereld van Pillars of Eternity. Zoals we van Obsidian mogen verwachten zal de game volzitten met fabelachtige monsters, magische gevechten en kleurrijke landschappen. Tot dusver is er nog weinig bekend over het verhaal van Avowed.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Winkelketen: 'Switch 2 raakt op dag van pre-orders uitverkocht'
Nieuws

Winkelketen: 'Switch 2 raakt op dag van pre-orders uitverkocht'

Nintendo gaf eerder aan dat het voldoende exemplaren wilde produceren

Een grote Amerikaanse retailer claimt te verwachten dat op de dag dat de Nintendo Switch 2 gereserveerd kan worden, de console uitverkocht zal raken.

Insider Gaming claimt interne e-mails en documenten van een grote Amerikaanse winkelketen in te hebben gezien waarin dit wordt gemeld. Dit ondanks dat Nintendo eerder nog aangaf dat het een groot aantal exemplaren van de console wil produceren om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk tekorten zijn rond de release van de console en 'scalpers' buitenspel worden gezet.

In de documentatie van de Amerikaanse winkelketen wordt ook gemeld dat de reserveringen van de Nintendo Switch 2 op 9 april beschikbaar komen. Eerder deze week ging er nog een gerucht dat de pre-orders op 2 april live zouden gaan. Wat de precieze datum wordt is nog niet officieel bekend. De retailer meldt dat de console in juni uitkomt. Er wordt ook melding gemaakt van een verzamelmunt die mensen met een pre-order zullen ontvangen.

Aankomende woensdag om 15:00 uur Nederlandse tijd zendt Nintendo een Direct-livestream uit waar meer informatie over de Switch 2 en diens games wordt gegeven. Naar verwachting wordt daar ook duidelijkheid gegeven over de releasedatum, prijs en pre-order-datum van de console.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn
Nieuws

Inzoi laat spelers over kinderen rijden, blijkt bug te zijn

Via een patch zou de mogelijkheid inmiddels verwijderd zijn

In de deze week uitgekomen early access-versie van levenssimulator Inzoi konden spelers in eerste instantie tegen kinderen rijden met een auto. Volgens de ontwikkelaar ging het om een bug.

Toen Inzoi gisteren via Steam Early Access beschikbaar kwam, verschenen er al snel filmpjes online waarin te zien is dat men met auto's kinderen aan kan rijden. Eerder werd al bekendgemaakt dat personages in de game konden sterven door aangereden te worden, maar normaliter blijven kinderen in games buiten schot.

Een woordvoerder van Krafton heeft het volgende aan Eurogamer laten weten: "Dit wordt veroorzaakt door een onbedoelde bug en is opgelost met een nieuwe patch. Deze weergaves zijn enorm ongepast en tonen niet de intentie en waardes van Inzoi. We begrijpen hoe serieus deze situatie is en versterken ons interne reviewproces om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen."

In Inzoi creëren spelers hun eigen 'Zois' en ervaart men daarna een virtueel leven, vergelijkbaar met De Sims. Volgens de ontwikkelaar is de boodschap van de game dat "het leven zelf een echt cadeau is, en dat elke reis zijn eigen betekenis heeft". De game viel al snel op door de realistische graphics en een vorig jaar uitgekomen demo waarmee spelers alvast personages konden creëren.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!