Obsidian Entertainment geeft uitgebreide introductie van Pentiment
Nieuws

Obsidian Entertainment geeft uitgebreide introductie van Pentiment

Tijdens Summer Game Fest onthulde Obsidian Entertainment het spel Pentiment, waar de ontwikkelaars het een en ander over uitleggen in een nieuwe trailer.

Watch on YouTube

In de nieuwste trailer van Pentiment bespreekt Obsidian Entertainment wat spelers kunnen verwachten van het spel en hoe het tot stand kwam. Pentiment is een verhalende game die zich afspeelt in de 16de eeuw, met graphics die zijn geïnspireerd door onder andere versierde manuscripten en houtsnedes uit die tijd. Spelers kruipen in de huid van Andreas Maler, een kunstenaar die verstrikt raakt in een reeks moorden en schandalen in de Beierse Alpen.

Ook legt Josh Sawyer, studio design director bij Obsidian, uit waar de naam van het spel vandaan komt. ‘Pentiment’, of pentimento, is een wijziging aan een schilderij die ontstaat tijdens het schilderen van het originele werk. Er ontstaan dan meerdere lagen in een schilderij, en naar verloop van tijd kunnen de onderste lagen zichtbaar worden door bijvoorbeeld chemische veranderingen in de verf of door moderne technologieën. “Dat is belangrijk in het idee dat de geschiedenis bedekt wordt en weer aan het licht komt na verloop van tijd”, zo koppelt Sawyer het begrip aan de historische inslag van het spel.

Verder legt Obsidian uit hoe de artstijl invloed heeft op onder andere de verhaalvertelling en de gameplay, en hoe personages in het spel ouder worden en veranderen. Ook bespreken de ontwikkelaars waarom de 16de eeuw volgens hen zo interessant is - “een tijd waarin Europa op een kruispunt staat van enorme religieuze en politieke verandering” -, maar alsnog herkenbaar blijft.

Pentiment komt in november van dit jaar uit voor pc, Xbox One en Xbox Series X/S, en staat vanaf dag één op Game Pass. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni
Nieuws

MindsEye van GTA-producent verschijnt op 10 juni

De game bevat een futuristische open spelwereld

MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, komt op 10 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. De game komt zowel fysiek als digitaal uit, verschijnt op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en gaat 59,99 euro kosten. Een nieuwe verhalende trailer draait om de locatie waar de game zich afspeelt, Redrock City, en toont behoorlijk wat actie.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy benadrukt echter dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties
Nieuws

The Last of Us-serie geeft meteen context aan Abby's acties

Haar motivatie zal niet lang op zich laten wachten

In het aankomende tweede seizoen van The Last of Us wordt meteen de motivatie achter de acties van personage Abby Anderson gedeeld met kijkers.

Dat heeft Neil Druckmann, een van de makers van de games en showrunners van de tv-serie, bevestigd (via Gold Derby). Logischerwijs volgen hierna (zo vaag mogelijk beschreven) spoilers voor het verhaal van The Last of Us: Part 2 en de tv-serie.

"In de game speel je als Abby, dus vorm je meteen een band met haar, omdat je als haar moet zien te overleven, met haar door de sneeuw rent en tegen geïnfecteerden vecht. We kunnen bepaalde details weglaten en in mysterie gehuld laten en dit pas later uit de doeken doen", zo legt Druckmann uit.

Hij meldt vervolgens dat dit geen optie is in de televisieserie, omdat kijkers natuurlijk niet Abby kunnen besturen. "We hebben dus andere gereedschappen nodig, en de context gaf ons die mogelijkheid." Met die context bedoelt Druckmann de reden waarom Abby bepaalde acties onderneemt gedurende het verhaal. Haar motivatie om dit te doen wordt pas later in de game onthuld, maar dit komt dus relatief vroeg gedurende het aankomende tweede seizoen aan bod.

"Als we een soortgelijke tijdlijn als de game aan zouden houden rondom deze onthulling, zouden kijkers erg, erg lang moeten wachten op die context. Ze zouden waarschijnlijk ook spoilers lezen tussen de seizoenen door, en dat wilden we voorkomen. Het voelde dan ook goed om de onthulling naar voren te halen en kijkers meteen de juiste context te geven."

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max. Onlangs ging de eerste aflevering in première voor een selecte groep in Los Angeles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!