Ninja Theory's Project Mara is gebaseerd op bestaande IP
Nieuws

Ninja Theory's Project Mara is gebaseerd op bestaande IP

Experimentele game werd in 2020 al aangekondigd

Project Mara, de "experimentele game" van Hellblade-ontwikkelaar Ninja Theory, zou gebaseerd zijn op een bestaande IP.

Dat blijkt uit een uitgelekt document van de eerder dit jaar gehouden rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission (via ResetEra). Diverse first-party games passeren op een van de pagina's de revue, waaronder dus Project Mara. Daarbij wordt gemeld dat het om een al bestaande IP in plaats van een compleet nieuwe IP gaat, al wordt niet duidelijk waar de game onderdeel van uitmaakt.

Het gaat daarbij wel om een relatief oud document. Zo wordt bij Avowed nog gemeld dat het spel multiplayeropties heeft, terwijl dat inmiddels niet meer het geval is. Eerder kwam al naar buiten dat het oorspronkelijk wel een multiplayergame moest worden.

Project: Mara werd in 2020 al onthuld en moet "een realistische representatie van geestelijk terreur" worden. De ontwikkelaar meldde toen: "Het is gebaseerd op echte ervaringen en diepgaand onderzoek, en ons doel is om de horror van het brein zo accuraat en realistisch mogelijk te recreëren. Project: Mara wordt een experimentele titel en een voorbeeld van wat een nieuw medium voor verhaalvertelling kan worden." Veel meer details over het spel zijn er nog niet, behalve dat het zich op één locatie en rondom één personage moet afspelen. Ninja Theory werkt ondertussen ook aan Senua's Saga: Hellblade 2.

Naast het bovenstaande detail is er vandaag nog veel meer informatie over Microsoft naar buiten gelekt via rechtszaakdocumenten. Zo moeten er volgend jaar nieuwe modellen van Xbox Series X en S verschijnen, werkt Bethesda aan remasters van Fallout 3 en The Elder Scrolls 4: Oblivion en sprak Xbox-hoofd Phil Spencer in 2020 de wens uit om Nintendo over te nemen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar
Nieuws

Tot dertig procent korting op PlayStation Plus nu beschikbaar

Op Premium, Extra en Essential

Sony biedt nu tot dertig procent korting op PlayStation Plus-abonnementen aan als onderdeel van Black Friday.

Hoewel Black Friday pas over een week plaatsvindt, zijn alle PlayStation-deals nu al beschikbaar. Gebruikers kunnen daarbij korting krijgen op jaarabonnementen PlayStation Plus. Zo kost PlayStation Plus Essential 57,59 euro (20 procent korting), PlayStation Plus Extra 94,49 euro (25 procent korting) en PlayStation Plus Premium 106,39 euro.

Deze week werd bekend dat PlayStation Portal-bezitters met PlayStation Plus Premium nu selecte games kunnen streamen via de cloud. Meer dan honderdtwintig PS5-games worden ondersteund in deze bèta van cloudstreaming, waaronder Monster Hunter Rise, Spider-Man: Miles Morales, Ghost of Tsushima en Ratchet and Clank: Rift Apart. Games kunnen tot en met 1080p en 60 frames per seconde worden gestreamd, al is daar wel een internetconnectie van 13 Mbps voor nodig.

Ook zijn hardware en verschillende games in de aanbieding bij een aantal (web)winkels. Kijk hier voor ons volledige overzicht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error