Nieuwe studio GTA-producent neemt ex-werknemers van PlayStation en 2K aan
Nieuws

Nieuwe studio GTA-producent neemt ex-werknemers van PlayStation en 2K aan

Build a Rocket Boy, de nieuwe studio van voormalige Rockstar North-baas Leslie Benzies, heeft voormalige werknemers van onder andere PlayStation en 2K Games aangenomen.

Zo is Mick Hocking aangenomen als chief development officer, aldus VGC. Hocking was voorheen studioregisseur van SCE Liverpool Studios, PlayStation London Studio en Motorstorm-ontwikkelaar Evolution Studios. Ook was hij vicepresident van Sony Computer Entertainment Europe.

Murray Pannell is daarnaast aangenomen als senior vicepresident van globale marketing. Pannell was voorheen werkzaam bij 2K Games, waar hij de vicepresident publishing in Europa was. Ook was hij marketing director voor PlayStation UK en Ierland.

Tot slot is Randall Price als chief publishing officer aangneomen. Hij was recentelijk nog senior vicepresident publishing bij NCsoft. Daarvoor werkte hij als senior vicepresident van globale zaken bij Guild Wars-studio ArenaNet.

Volgens Benzies brengt het drietal enorm veel ervaring, kennis en passie met zich mee "terwijl we doorgaan met de ontwikkeling van Everywhere. We kijken er naar uit om later dit jaar meer aan te kondigen vanuit het team."

Leslie Benzies vertrok in 2016 van Rockstar North. Daarvoor was hij producent van vrijwel alle GTA-games en Red Dead Redemption. Hij richtte zijn eigen studio Build a Rocket Boy op, waarmee hij al geruime tijd werkt aan een nieuwe openwereldgame genaamd Everywhere. In 2020 haalde hij nog zo'n 43 miljoen euro op om de ontwikkeling mee te financieren. De game wordt omschreven als "een echte versie van Ready Player One".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!