Gisteren is er een nieuwe patch voor Starfield uitgekomen.
Patch 1.7.33 is de tweede patch voor de game sinds release van de game. Het gaat volgens Bethesda om een relatief kleine update die wat problemen qua prestaties en stabiliteit oplost en ook enkele gameplaybugs wegpoetst.
Zo was er een bug waardoor sommige personages niet op de juiste locatie te vinden waren en waarbij items die op mannequins werden geplaatst in schepen plots verdwenen. Deze bugs zijn nu opgelost. Ook was er een upscaling-probleem waardoor textures wazig konden worden die nu weggewerkt is. Daarbij zorgde het gebruik van de handscanner soms voor haperingen - nu als het goed is niet meer. De volledige patch notes zijn hier te vinden.
Eerder kondigde Bethesda aan dat het in de toekomst allerlei veelgevraagde features aan de game zal toevoegen ,waaronder ondersteuning voor Nvidia DLSS en ultrawide monitors. Ook moet er een POV-slider komen en een knop waarmee voedsel uit de omgeving direct opgegeten kan worden.
Afgelopen week bleek dat Starfield de tien miljoen spelers had behaald. Het spel verscheen op 6 september op Xbox Series X en S, pc en Game Pass, al konden sommige spelers al een vijftal dagen eerder met de game aan de slag.
Lars Cornelis gaf een 9 aan de game: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte."