Nieuwe game van Palworld-ontwikkelaar krijgt geen gigantisch budget
Ondanks een overvloed aan geld
De volgende game van Palworld-ontwikkelaar Pocketpair zal niet plotseling een gigantisch budget krijgen, ondanks dat het een van de meest succesvolle games van het jaar is.
Dat zegt CEO Takuro Mizobe in gesprek met GameSpark. In het verleden werden nieuwe games van de studio gemaakt met de opbrengsten van de vorige game. Hun eerste spel Overdungeon leverde het geld op voor het volgende project, Craftopia. Van de omzet daarvan werd dan weer Palworld ontwikkeld.
Dat proces zal dit keer niet gelden, zegt Mizobe, simpelweg omdat het succes van Palworld te groot is. Pocketpair zou niet de infrastructuur hebben om een game met zo'n groot budget te ontwikkelen, en dat ook niet willen.
"De opbrengsten van Palworld lopen in de tientallen miljarden yen", zegt Mizobe. Tien miljard yen is momenteel zo'n 63 miljoen euro. "Als we een game zouden maken op basis van die inkomsten, zoals we in het verleden hebben gedaan, zou dat een gigantische productie zijn die een AAA-titel zou overstijgen. We zijn niet volwassen genoeg als organisatie om zo'n game te maken, of eigenlijk hebben we zulke systemen helemaal niet."
Mizobe geeft daarnaast aan dat de studio ook geen interesse heeft in een AAA-game. "Als je ons vraagt of er games zijn die we zouden willen maken met zo'n groot budget, is het antwoord nee. We willen dingen maken die we interessant vinden als indiegames, en hoewel het goed is om een groot budget te hebben, kunnen we niet een groter budget uitgeven dan we aankunnen."