Nieuwe Fable-game draait op ForzaTech-engine
De vorig jaar aangekondigde nieuwe Fable-game draait op ForzaTech, de engine waar ook de Forza-games op lopen.
Dat blijkt uit een vacature op de Microsoft-website, waarin men zoekt naar een software engineer. Hierin wordt geschreven dat ForzaTech voor zowel de Forza-games als de nieuwe, openwereld Fable wordt gebruikt.
De nieuwe Fable wordt ontwikkeld door Playground Games, de studio achter de Forza Horizon-spellen. Dat zijn echter racegames, waardoor de keuze om Fable in de ForzaTech-engine te ontwikkelen toch opvallend is. Gamers zijn over het algemeen echter erg te spreken over de prestaties van Forza-games.
Er zijn verder nog nauwelijks details over de vorig jaar aangekondigde Fable bekend. Ook de aankondigingstrailer gaf weinig prijs. De game moet op een nog onbekende datum naar Xbox Series X en S en pc komen.
De eerste delen in de Fable-reeks werden ontwikkeld door Lionhead Studios onder leiding van Peter Molyneux en stonden bekend om hun ambitieuze spelwerelden, waarin spelers afhankelijk van hun speelstijl de held of de slechterik konden zijn. Ook kon men trouwen en kinderen krijgen.
Na diverse spin-offs, waaronder Kinect-game Fable: The Journey, werkte Lionhead aan de multiplayergame Fable Legends. In 2016 werd de ontwikkeling van het spel gestaakt en werd de studio door Microsoft gesloten. In 2018 kwam nog wel de free-to-play kaartgame Fable Fortune uit, dat vorig jaar offline werd gehaald.
Hieronder is de aankondigingstrailer van de nieuwe Fable nog eens te zien.